Gå til innhold

Tastatur..

LeD

Anbefalte innlegg

Har et godt gammalt AST tastatur fra 95 og det er bare så bra !! liker ikkje alle hurtigtaster, e som regel unyttige. Er win taster på det, men det er ikkje noko prob.

Amd 1400

Abit Kt7

512Mb Ram Apacer

Geforce 2Mx/Mx400 @218/381

55 Gb

PSU 235W og 145W

[ Denne Melding var redigert av: Okie85 på 2001-11-18 23:00 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... jeg synes folk er for harde når det gjelder windows tasten, den har faktisk flere funksjoner enn å åpne startmenyen. og i spill går det at å disable... (synes det heller burde gå ann å binde dem til noe og bruke dem i spill though)

For bruk av windows tasten let etter shortcut tabellen i windows help.

et annet bruksområde for windowze knappen er hvis man skaffer seg en plugin til winamp. Den gjør at man kan bruke z,x,c,v,b knappene i andre apps bare trykk [win]+[x]for play f.eks... da er det bare å ta en sprittusj å skrive på next og play symboler på de rette tastene :wink:

...ideen bak windowze tastene er jo at man skal spare seg for mus arbeide. (jeg hater iaffal å må flytte hånda bort på musa annen hvert minnutt. Lær dere shoutcut keys for fassan :smile: det er smart :razz: hihi

hm... ellers er jeg enig i at det burde gå ann å kjøpe uten windowze taster for de som bruker annet os.

Går det ikke ann å binde dem til noe brukbart i f.eks linux?, man kan jo alltids klistre et bilde av tux over windoze logoen :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-18 15:27, LeD skrev:

Det er jo en stor skam at man ikke får tak i tastatur uten "microsoft"-knapper. Er jo ikke alle som bruker Bill's OS.. Dette er nok bare et ledd i planen hans om å ta over universet.

Finnes det ingen internasjonale aksjongrupper som jobber for fjerning av disse knappene?

LeD

Paradoksalt nok har Microsoft selv begynt å fjerne en av disse ubrukelige knappene på sine nye tastaturer (den andre startknappen), så det er jo håp i det minste...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-18 14:23, LeD skrev:

Keytronic tasturene ser jo perfekte ut. Vil ikke ha noe fancy ergonomisk søppel. Prøvde et tastur en gang med "oppoverbakke" på begge sidene, og 5 cm mellom "g" og "h" på midten.. en traumatisk opplevelse.

...grunnen til at du ikke liker ergonimiske tastaturer kan ikke være at du skriver med to pekefingre etter LFT-metoden (Let-Finn-Trykk), og dermed klarer noe sånt som 15-20 tegn i minuttet ?

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Oi, jeg innser at jeg skriver i en ca. 11 år gammel tråd men... here goes:

Jeg sitter her og taster (touch seff) på mitt Keytronic Ergoforce tastatur som nå altså er ca. 11 år gammelt. Tok en demontering og rens på det forrige uke, og det er så godt som nytt. Må jeg skyte det for at det skal dø eller? :green:

Men spøk til side: hvilke nye tastaturer tilsvarer dette i ergonomi og komfort, for ikke å snakke om holdbarhet? Jeg kunne tenke meg en ny look på dette snart. :)

Lenke til kommentar

Det har du nok rett i, men noen lengre oppe gjorde et poeng av holdbarheten på disse tastaturene, og den er helt enorm.

Jeg er ikke ute etter et delt tastatur, eller et spesielt kurvet eller noe wavey ergonomisk form. Et helt streit og solid mekanisk tastatur med god gammel IBM-feel på tastene, som kan gjøre nytten de neste 10-15 årene. Så solid er de nemlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...