Gå til innhold

Tastatur..


LeD

Anbefalte innlegg

Det gode gamle tastaturet mitt (som jeg har hatt i 7-8 år) gikk dessverre bort i går (Grunnet cola-søl). Halvparten av tastene fungerer ikke lenger, og jeg antar at det er lite å gjøre med det.

 

Har fått låne et annet tastatur, og det suger.. Kommer jo borti disse forbannede "windows", "epost", "www" og andre idiotknappene hele tiden.

 

Må man på søpledynga for å finne et skikkelig tastatur i dagens samfunn?

 

Tastaturet er jo en viktig del av PC'en. Hvor "myke" tastene er, hvor mye lyd de lager, osv. betyr jo en god del.. Ikke så lett å finne ut av dette uten å prøve tastaturet i praksis.. Noen som har noen anbefalinger?

 

LeD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-18 14:06, LeD skrev:

Det gode gamle tastaturet mitt (som jeg har hatt i 7-8 år) gikk dessverre bort i går (Grunnet cola-søl). Halvparten av tastene fungerer ikke lenger, og jeg antar at det er lite å gjøre med det.


Har fått låne et annet tastatur, og det suger.. Kommer jo borti disse forbannede "windows", "epost", "www" og andre idiotknappene hele tiden.


Må man på søpledynga for å finne et skikkelig tastatur i dagens samfunn?


Tastaturet er jo en viktig del av PC'en. Hvor "myke" tastene er, hvor mye lyd de lager, osv. betyr jo en god del.. Ikke så lett å finne ut av dette uten å prøve tastaturet i praksis.. Noen som har noen anbefalinger?


LeD


Kjøp ett logitech cordless itouch keyboard. (koster 900 å det følger med radiostyrt mus oxo veldi bra saker.) det har noen knapper oppe men du kommer ikke borti dem.

Jeg bruker fire av knappene

 

søkeside knappen (bilde av forstørrelseglass)

hjem knappe (hus)

mail knappen for å gå på outlook express

å mann som springer knappen for å starte kazaa.

 

Har oxo ett keytronic som er veldi bra.

 

Jeg vil anbefale keytronic for dem har litt vekt i seg oxo.

Lenke til kommentar

Keytronic tasturene ser jo perfekte ut. Vil ikke ha noe fancy ergonomisk søppel. Prøvde et tastur en gang med "oppoverbakke" på begge sidene, og 5 cm mellom "g" og "h" på midten.. en traumatisk opplevelse.

 

Men disse 2 "microsoft"-knappene slipper man vel ikke unna? Kan vel disable dem på ett eller annet vis, eller dra dem ut med en tang? :smile:

 

Min bror har et logitech tastatur.. På det står en advarsel om det faktisk er livsfarlig å bruke.. Og på baksiden kan man leser mer om dette.. Meget morsomt..

 

LeD

Lenke til kommentar

Det er jo en stor skam at man ikke får tak i tastatur uten "microsoft"-knapper. Er jo ikke alle som bruker Bill's OS.. Dette er nok bare et ledd i planen hans om å ta over universet.

 

Finnes det ingen internasjonale aksjongrupper som jobber for fjerning av disse knappene?

 

LeD

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-18 14:23, LeD skrev:

Keytronic tasturene ser jo perfekte ut. Vil ikke ha noe fancy ergonomisk søppel. Prøvde et tastur en gang med "oppoverbakke" på begge sidene, og 5 cm mellom "g" og "h" på midten.. en traumatisk opplevelse.




Men disse 2 "microsoft"-knappene slipper man vel ikke unna? Kan vel disable dem på ett eller annet vis, eller dra dem ut med en tang? :smile:


Min bror har et logitech tastatur.. På det står en advarsel om det faktisk er livsfarlig å bruke.. Og på baksiden kan man leser mer om dette.. Meget morsomt..


LeD


 

Det er faktisk 3 microsoft knapper på tastaturene (alle tre gir meg mareritt hver natt :smile: ) det er to for start meny å en for rullegardinen på ikoner.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-18 15:27, LeD skrev:

Det er jo en stor skam at man ikke får tak i tastatur uten "microsoft"-knapper. Er jo ikke alle som bruker Bill's OS.. Dette er nok bare et ledd i planen hans om å ta over universet.


Finnes det ingen internasjonale aksjongrupper som jobber for fjerning av disse knappene?


LeD


 

Du kan få kjøpe ett gammalt hp tastatur av meg som ikke har "lille myke" taster. pris ett blått gjennomsiktig tastatur fra clas ohlson.

Lenke til kommentar

HA HA :grin:

 

Har mitt eldgamle (8-9 år) Mitsumi-tastatur, og har ingen planer om å skifte det ut mot et tastatur fult i hurtigtaster noensinne.

Oppgraderer stadig maskinen, men tastaturet mitt får du ALDRI. Like bra i dag som da det var nytt.

 

Jeg har IKKE en ENESTE liten hurtigtast eller windowstast på tastaturet. DEILIGGGGG :grin:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

selv har jeg et tastatur jeg er svææært fornøyd med. har prøvd et Logitech som jeg syns er for oppstasha. tror jeg er for vandt med de "gamle", vanlige tastatura. mitt har dessverre windowsknapp, men de har jeg dratt ut, så nå er de ikke i veien lenger ;D

 

hvis jeg noensinne skal ha nytt tastatur skal det vere ett vanlig et. samme hvor lenge jeg må lete!

Lenke til kommentar

Hm.. Da får jeg vel begynne å lete på søpledynga da..

 

Savner det gamle tastaturet altså.. Det var jo perfekt (bortsett fra at det ikke tålte cola).

 

En mulighet er jo å klistre små pingvin-klistremerker på windows-knappene, slik at de blir linux-knapper... Men de vil jo fortsatt bare være i veien.

 

Hvordan kan folk godta at microsoft plasserer idiotiske knapper på tastaturene deres på denne måten? Det er jo rene nazismen.

 

LeD

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde blitt sånn passe fornøyd med Logitech Deluxe Access PS/2 keyboard jeg.. og Logitech Dual Optical musa :razz: Er ikke SÅ ofte man kommer borti hurtigtaster dah.. men jeg innrømmer at det er VELDIG IRRITERENDE når man sitter og spiller CS og kommer borti start-meny knappen!! Da går driten ut av CS.. da man velger CS-tasken igjen.. er det ingen lyd.. så da må man quite gamet og joine på nytt for å få lyd :cry:

Lenke til kommentar

PÅ midt Yakumo tastatur er det enkelt å fjerne taster. Det er bare å skyve de ut med noe tynnt noe, Tror det går på de fleste tastatur. Det er også mulig du klarer å fikse tastaturet ditt. Prøv å demonter det og skyll alt godt under springen. Det er forresten ganske kult å bruke et tastatur som er helt ribbet, ingen taster altså. Litt vanskelig å finne riktig bokstav riktignok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...