Gå til innhold

Nod32 har funnet DummyTrojan Er det farlig?

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffa meg NOD32 antivirus og scanna PCen noen ganger.

Den finner 2 filer som er infisert med Dummy Trojan som ikke kan slettes eller repareres.

Er det noe jeg kan gjøre med det eller er det ingen fare med å ha dem der?

Har søkt på nettet etter svar på dette uten å bli noe klokere.

C:\Documents and Settings\Espen xxxxxxxx\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\loaderadv416.jar-3172bfee-43f9e14a.zip »ZIP »Dummy.class - Java/Dummy trojan

C:\Documents and Settings\Espen xxxxxxxx\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\loaderadv50.jar-2396da4f-322cf127.zip »ZIP »Dummy.class - Java/Dummy trojan

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant en vei rundt problemet.

Jeg avinstallerte java fra maskina, sletta C:\Documents and Settings\Espen xxxxxxxx\Application Data\Sun, altså hele javakatalogen, reboota og scanna maskina på nytt.

Installerte java på nytt fra nettet, reboota, starta internett, åpna IE og scanna på nytt.

Ingen virus. :D

Lenke til kommentar

Jeg satt med samme problemet på maskina til far min og sletta da filene manuelt men det tok ikke mer en èn reboot så var de infiserte filene tilbake.

Scanna hans maskin med trend micro housecall.

Gikk derfor ut i fra at å slette de infiserte filene ikke var nok, selv om ikke jeg prøvde på min maskin.

Filene til Java er nå gjenoprettet etter nyinstallasjon og de infiserte filene er fremdeles borte.

Håper du har rett i at det bare er å tømme java cachen, skal prøve det først dersom det blir noen neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...