Gå til innhold

Meningsdiktat her på forumet, - for lydige disipler, ikke fo

Anbefalte innlegg

Se, ved å søke på SirHartge, hvordan moderator SirHartge svarer litt kritiske spørsmål.

Relevante spørsmål blir gang på gang besvart med mobbing, - og selvmotsigelser.

Eks. fra SirHartgrave: Hadde jeg hatt en kamerat som ble utestengt fra forumet, hadde jeg skjemtes av han. - Og forumet = SirHartge. Er dette bra?

Eks. II fra SirHartgrave: Det er ikke lenge siden du registrerte deg, så hvordan kan du vite hvordan forumet administrerer. Høres dette saklig ut?

Prøver du å mobbe brukere bort, SirHartge - intelligente brukere, gjerne mindre intelligente og for den saks skyld, som stiller kritiske spørsmål til moderatorenes oppførsel mot vanlige folk?

Noen har kalt modaratorene umodne guttevalper osv. Ikke vet jeg. Men modne for oppgaven, - vel - det er spørsmålet. Men flinke er de, - moderatorene, - når ingen blander seg og de kan gjøre som de vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det overdrevet og si denne tråden havner i ei svær bøtte med drøvtygget innhold, men uten særlig interesse ?

Quote rexuss: > Noen har kalt modaratorene umodne guttevalper osv. Ikke vet jeg. <

Duverden 'rexuss' - du finner metervis på temaet i samme avdeling, men med adskillig mer futt i...

Lenke til kommentar

Er det virkelig nødvendig å starte detta om igjen ?

Alle vet at det ikke ender opp i noe konstruktivt.

Boikott diskusjonen, det blir bare tøv uansett.

Kast ikke bort en midtsommers lørdagskveld, bruk den til noe hyggelig!

Lenke til kommentar

Både ja og nei, vil jeg si!

Men om man prøver å sette seg i moderatorenes sted, kan nok oppgaven være vanskelig, og tidkrevende.

Uten derfor å forsvare disse på noen måte, og vil fortsatt mene at de bør være "skarpere" i sine vurderinger.

Men det kommer vel an på øyet som ser? Hele livet består jo av læring, og jeg er helt sikker på at vi alle har noe å lære, sikkert også våre moderatorer!

Lenke til kommentar

Den 2002-06-22 23:26, Zink skrev:

- du finner metervis på temaet i samme avdeling, men med adskillig mer futt i...

Få futt i deg selv du Zink, du kunne holdt kjeft selv hvis du ikke har noe særlig mere på lager...

Er det alt du har å si? virkelig? Lite talent i det.

Jeg har ikke forsøkt å provosere, - men å belyse, - så det er bare å stå på, - for meg. Med katten i min hånd.

Når lyset er borte danser musene på bordet vet du ! (ikke sant?)

Rexuss

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-22 23:39, rexuss skrev:

Jeg har ikke forsøkt å provosere, - men å belyse, - så det er bare å stå på, - for meg. Med katten i min hånd.

Når lyset er borte danser musene på bordet vet du ! (ikke sant?)

Alle seriøse og edruelige forsøk på forbedring, ønskes velkommen.

Bortsett fra at jeg er uenig i det meste du skriver ( siden jeg opplever forumet som forbedret fra begge hold ), syns jeg innlegget ditt saboterer ei god utvikling.

Hellig Birma og små-borgerlig kaffe med melk derimot, er godt stoff :smile:

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, så bruker jeg forumet til HW.no mindre og mindre. Jeg har sett utallige meldinger som har blit dømt nord og ned, jeg syntes det er veldig trist når det kommer personer inn her for å søke svar på ting og tang, for så å bli mobbet for det ene og det andre.

folk som mobber andre brukere nord og ned er som regel bare små drittunger som ikke vet bedre. Det virker som om at det er svært få som faktisk har nok i skallen til å tenke seg om to ganger før man begynner med mobbing og drittkasting.

Hadde dette forumet vært som før i tiden, da hadde jeg nok fremdeles vært en stor bruker, men jeg tror nok forumet på HW.no har fremdeles MYE å lære, ta en titt på Newsgroup, det virker som om at de har mye mer seriøsitet en dette forumet har for øyeblikket.

I den siste tid, så har det virket (ihvertfall for meg) som at det bare er mer eller mindre tennåringer her. Hvor er det blit av alle de seriøse innleggene som kom i begynnelsen?

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

Fixer'n

Alle har egne meninger det har du rett,men å kall noen av moderatorene for drittunger er vel litt drøyt,forumet er blitt mye bedre etter at moderatorene ble mye strengere,noen av brukerne av forumet har problemer med å hålde maska om de blir snakket litt alvors ord til dem,de blir useriøse og banner og steiker og skjeller andre brukere av forumet direkte ut,sånt skal det ikke være.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-23 03:37, trn100 skrev:

Det er ikke bare moderatorene, men en haug med politi-aspiranter som til stadighet ser seg nødt til å minne om forumets regler...

Ja det ser ut som enkelte har satt seg som mål å smiske mest mulig med moderatorene, regner med de håper de skal bli innvitert inn i varmen med tiden. :wink:

Skal ikke så mye til for å glede et barn, så la nå bare ungene kose seg til de blir lei. :smile:

Lenke til kommentar

Nå er jeg lei denne diskujonen, dette skaper bare mere konflikter og drittkasting. Vi har de siste ukene sakt hva vi synes om HW.no's forum, kan vi ikke la denne saken hvile og heller tenke på hva vi kan gjøre for å hjelpe andre. For det er jo det vi egentlig er her for og gjøre. Håper at denne posten og slike blir stengt hvis det kommer flere i løpet av de neste ukene. Håper at alle kan bli litt mere hjelpsomme, og for all del dele sin kunnskap.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er altfor mange her som er interesser i mer enn å løse problemer, dele opplevelser og erfaringer med andre..

Altfor mange vil preike drit, slenge drit og preike om ting som faktisk ikke egner seg her på forumet.

Jeg mener det at moderatorene bør slå mer ned på fjortis-tråder som dette, telenor suger, AMD vs Intel og Microsoft er idiot-tråder...

Moderatorene gjør en bra jobb. Og de som ikke synes det har et problem med autoriteter, og skjønner ikke at dette ikke er et sted det skal preikes om data-relaterte ting.

Lenke til kommentar

Quote:

DipmiX skrev (2002-06-23 04:34):

Nå er jeg lei denne diskujonen, dette skaper bare mere konflikter og drittkasting. Vi har de siste ukene sakt hva vi synes om HW.no's forum, kan vi ikke la denne saken hvile og heller tenke på hva vi kan gjøre for å hjelpe andre. For det er jo det vi egentlig er her for og gjøre. Håper at denne posten og slike blir stengt hvis det kommer flere i løpet av de neste ukene. Håper at alle kan bli litt mere hjelpsomme, og for all del dele sin kunnskap.

Joda, selvsagt skal vi hjelpe om vi kan, eller bli hjulpet for den del... Men å stenge denne posten, som tross alt er i rett kategori???

Det ville jo bare ha bevist at HW har problemer med å være demokratisk...

Lenke til kommentar

Quote:

Jimmy Pop skrev (2002-06-23 05:00):

Jeg mener det er altfor mange her som er interesser i mer enn å løse problemer, dele opplevelser og erfaringer med andre..

Altfor mange vil preike drit, slenge drit og preike om ting som faktisk ikke egner seg her på forumet.

Jeg mener det at moderatorene bør slå mer ned på fjortis-tråder som dette, telenor suger, AMD vs Intel og Microsoft er idiot-tråder...

Moderatorene gjør en bra jobb. Og de som ikke synes det har et problem med autoriteter, og skjønner ikke at dette ikke er et sted det skal preikes om data-relaterte ting.

Er enig med deg i dette... Har allikevel opplevd at moderatorer her har gått inn og korrigert mine meldinger uten å fortelle hvorfor... Håper de ikke gjør forumet til en politistat....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-23 05:00, Jimmy Pop skrev: ...

Moderatorene gjør en bra jobb. Og de som ikke synes det har et problem med autoriteter, ...

Vel, - det er ikke tema i denne tråden du snakker om Jimmi Pop. Her i denne tråden er det jo nettopp ting som gjelder dette forumet som blir tatt opp. Det som tas opp her, - er jo for å hjelpe forumet tilrette, -for å bistå slik at moderatorene følger alminnelig god oppførsel. Er ikke det bra da?

Alle mennesker med litt integritet føler misnøye med en autoritet som blir misbrukt til mobbing og nedlatende behandling av andre mennesker ? Eller?

Problemet FOR de som har autoritet i form av sin posisjon, - er at det kreves at det utvises et godt eksempel. Det være seg politimannen, skolelæreren, sjefen, - og her i forumet nettopp moderatoren.

Når den som er satt til å bestemme eller vokte over andre selv oppfører seg dårlig, - blir respekten borte, - og det med god grunn. Slik er det!

Så, - bør ikke moderatorene gå forran som et godt eksempel?

Og å nekte denne debatten, - vil det være et godt eksempel?

Vel, - du som svarer, - ditt svar taler ikke bare om ditt syn, - men om hvem du er.

Mvh

Rexuss

Lenke til kommentar

Kommentar fra meg (som er moderator):

Dersom en skal ha moderatorer som er aktive så vil en alltid få noen som klager på det. Ikke alle liker at en ikke kan gjøre som en vil og det sier vel seg selv. Om en ikke har moderatorer så får en den motsatte problemstillingen. Da blir det slik at mange vil klage på at alle bare gjør som de vil uten å ta hensyn til andre. Forumet mister seriøstet og kvaliteten faller.

Først valgte vi ikke å moderere forumet så mye, men så ble det mange klager på det og flertallet ønsket at vi skulle stramme inn en del hakk. Det er også det vi prøver på. Selvsagt er vi moderatorer, som alle andre, mennesker og gjør feil. Derfor vil det selvsagt oppstå situasjoner der jeg, eller andre moderatorer, tar en "feil" beslutning. Det er selvsagt beklagelig og om en sender en e-post til moderatoren som har gjort noe en er uenig i, så ser vi på det en gang til. Flere ganger har vi omgjort banninger eller åpnet tråder igjen etter forespørsler om det. Som sagt, vi er bare mennesker og gjør som alle andre feil.

Når det er sagt så tror jeg nok de fleste er enige om at forumet blir bedre med aktive moderatorer enn uten. I de tilfellene vi gjør ting dere ikke er enige i så send oss en e-post om det. Vi kan faktisk snakkes fornuft til vi også :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

pgressum skrev (2002-06-23 12:20):

Det er klart vi trenger moderatorer, og HW er et fint sted å være, blant annet takket være noen av dere...

Imidlertid er det andre her som går inn å retter meldinger uten å fortelle hvorfor, og da får man på en måte følelsen av å sitte på siste siden i Orwelles roman...

Mao, noen av moderatorene her har det gått i hodet på!

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-06-23 12:20, pgressum skrev:

Dersom en skal ha moderatorer som er aktive så vil en alltid få noen som klager på det. Ikke alle liker at en ikke kan gjøre som en vil og det sier vel seg selv. Om en ikke har moderatorer så får en den motsatte problemstillingen. Da blir det slik at mange vil klage på at alle bare gjør som de vil uten å ta hensyn til andre. Forumet mister seriøstet og kvaliteten faller.

Først valgte vi ikke å moderere forumet så mye, men så ble det mange klager på det og flertallet ønsket at vi skulle stramme inn en del hakk. Det er også det vi prøver på. Selvsagt er vi moderatorer, som alle andre, mennesker og gjør feil. Derfor vil det selvsagt oppstå situasjoner der jeg, eller andre moderatorer, tar en "feil" beslutning. Det er selvsagt beklagelig og om en sender en e-post til moderatoren som har gjort noe en er uenig i, så ser vi på det en gang til. Flere ganger har vi omgjort banninger eller åpnet tråder igjen etter forespørsler om det. Som sagt, vi er bare mennesker og gjør som alle andre feil.

Når det er sagt så tror jeg nok de fleste er enige om at forumet blir bedre med aktive moderatorer enn uten. I de tilfellene vi gjør ting dere ikke er enige i så send oss en e-post om det. Vi kan faktisk snakkes fornuft til vi også :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...