loveland Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Hei! Familien skal nå ha ny pc og jeg skal prøve å finne en fin løsning som passer til alle sammen. Først og fremst er det en spill pc som skal fungere fint og oppgraeringsvennelig, tiltler i første omgang er HL2, Children of the Nile, WoW og Rome:TW. Vi skal også bruke den til alt av musikksamling, (Itunes, har tre iPoder i huset , så den trenger litt lagring, ca. 200gb. Støy: Under spilling og musikk brukes headsett (noen ideer til headsett?) så litt støy under full load er tålelig, men siden den står på et soverom er det fint om den ikke støyer for mye når den bare er i XP/dvale, men den skal ikke stå på om natten så den jeg vil ikke at Lyden går utover Ytelsen. Kommet fram til Netshop sitt januartilbud Kabinett: Viking kabinett, støysvakt med 350W power Diskettstasjon: 1,44MB Floppydisk Hovedkort:Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X Skjermkort: GeFORCE 6600GT 128MB PCIe Retail CPU: AMD 3200+ Socket 939 Vifte: AMD standard vifte Minne: 1 GB DDR-DIMM PC3200 (512MBX2) Harddisk: 250GB S-ATA 7200RPM 8MB cache CD-enhet: 16X dual layer DVD brenner Operativsystem: Microsoft XP home Programvare:Nero brennesoftware Høyttalere: Logitech S-100 Tastatur: Logitech DeLuxe Tastatur sort mus: Logitech Wheel Mouse Optical Sort Skjerm: E-yama 17" LCD-skjerm sølv, 14ms Skal bytte tastatur, mus og høyttalere: Logitech Ultra X, Logitech MX510 og headsett Pris: 9999,- + differanse av tastatur, mus og headsett (istedenfor høyttallere) Trenger råd til et bra headsett, lurer også på om skjermkortet er bra. Tenker da på merket og ikke "6600GT". Merket er POV og jeg har sett mange anbefale XGF eller no og lurer på om det er verdt å gå opp 300,- til det? Er det firewire på HKet? Noen andre innspill? Kabinett? Skjerm? takker for svar Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 høres bra ut det oppsettet der godt valg av mus pov er et ok merke det på linje med xgf men har ikke så mye erfaring med dem kan det være verdt å gå for 6800gt hvis du har råd? Lenke til kommentar
loveland Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Vet det er ganske god ytelse å hente inn på 6800GT, men etter hva jeg har forstått er det 6600GT som er best mht. pris/ytelse og vi er lystene på å presse mest ut av hver krone og hvis man holder seg på lave detaljer, vil vel det kortet holde litt? Jeg er ikke kresen på høye oppløsninger og AA AF osv. Bra du liker musen, så ikke poenget med trådløs da den bare skal brukes til spilling. Skal den evt. kobles til tv en gang, overlever jeg litt knoting Funker tastaturet til spilling?, har sett det og elsker designet og knappene EDIT: Vet noen om noen bra headsett? Sennheiser, Koss...? Endret 19. februar 2005 av loveland Lenke til kommentar
loveland Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 En ting til: Siden vi har mange bærbare i huset, vil vi ha en trådløs printerserver (er det noe som heter det) sånn at jeg kobler USB printeren min på PCen og aktiverer "deling av skriver" eller no, og da kan jeg printe ut f.eks. på en bærbar i stuen, når PCen med printeren står nede? Vi har en Jensen router, alle bærbare har trådløs 54mbps og vi har et trådløs PCI Jensen 54mbps kort liggene å vente på den nye PCen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå