Gå til innhold

Hva synes du om det nye HD-formatet?

Anbefalte innlegg

Som mange sikkert har lagt merke til, så har microsoft lansert sitt HD-format her i europa. Går man inn på www.wmvhd.com, kan man laste ned filmklipp i det nye formatet.

Vel, hva synes dere om kvaliteten (om dere har bra nok skjerm til å så disse filmene i sin sanne prakt) på dette formatet? Hvilke forventninger har DU til det, når man kan sitte foran TV-en å se på HD-filmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke bedre enn DVD, vel?

Selvfølgelig er det bedre!

Hva trodde du? :ermm:

Så det nå, så heller dårlig ut i forhold til DVD på Tven, men har ikke kremen av skjermer, så sikkert det. ;)

Ellers så var det bare WMP som støttet formatet. Må nesten tipse VLC, Media Player Classic % co ;)

Lenke til kommentar
Min 2,66 Ghz CPU hadde problemer med å rendre bildet fort nok. Har hørt at man må ha 3 Ghz for at det skal virke knirkefritt! Og 21 mbits internetlinje for å se den over streaming! Og en liten film tar opp godt med plass på hardisken din (rundt 50 gb)!

For min del er det bare skjermen da jeg har godt, da jeg har en athlon 2,63. Testet på skjerm 2 17", mye bedre.

Edit: cpu usage ca rundt 40% På Meet The Fookes, trailer. Men varierer på hva du ser, ser det ut til

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Jeg tror formatet vil øke HDDVD salget, og minke piratkopieringen. For det går ikke an å dele en slik film over internet på samme måte som med DivX. Folk betaler for kvalitet....

Ikke alle betaler for kvalitet, og du får plass til en WMVHD-film på en DVD-plate. F.eks er jo Terminator 2 sluppet på DVD i dette formatet. Riktignok med en teit sperre som gjør at det blir masse stress å spille den av utenfor USA da..

WMVHD er bra det, men det når ikke helt opp til "ordentlig" HD. Selv gleder jeg meg til HDTV blir utbredt her hjemme og filmer blir sluppet i ordentlig kvalitet på neste generasjons plater.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Jeg tror formatet vil øke HDDVD salget, og minke piratkopieringen. For det går ikke an å dele en slik film over internet på samme måte som med DivX. Folk betaler for kvalitet....

tror nok fortsatt at majoriteten kommer til å laste ned DivX'er i flere 10-år enda ;=) det er forresten ikke noe problem å laste ned slike filmer fra nett, tar bare litt lengre tid..

apropo, så blir norges første HDTV film i WMV9 (HDDVD) gitt ut en gang i neste måned. en 3 disk special edition av 'total recall' med HDDVD versjonen på en av diskene. gleder meg allerede!

Lenke til kommentar

tror nok fortsatt at majoriteten kommer til å laste ned DivX'er i flere 10-år enda ;=) det er forresten ikke noe problem å laste ned slike filmer fra nett, tar bare litt lengre tid..

apropo, så blir norges første HDTV film i WMV9 (HDDVD) gitt ut en gang i neste måned. en 3 disk special edition av 'total recall' med HDDVD versjonen på en av diskene. gleder meg allerede!

Men har du HDDVD-spiller da. Har ikke sett noen slike i noen butikker.....

Lenke til kommentar

HD er jo slettes ikke noe nytt fenomen. USA & Japan har hatt dette i mange år. Jeg har en del slike filmer. Og de er sinnsyke i kvaliteten DVD har vel en bitrate på 4-5Mbs (Husker ikke sånn i farten) og HD har opptil 9Mbs. Du kan fokusere blikket ditt på hva du vil i bildet. Jeg elsker HD :love:

EDIT: DU må selfølgelig bruke pc`n din til og spille av HD format. Men det kommer nok stasjonære spillere til dette og etterhvert.

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...