GeCcO Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Fikk i dag mitt D70 med 18-70 obj. Har satt sammen pakken. Men får ikke autofokus til å fungere. Det er ikke mulig å velge autofokus i menyen. Kan ikke trykke på den linja. Hva er galt ? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Det er en bryter foran ved siden av objektivfestet som det står AF og M ved. Sjekk at den står i autofokusposisjon AF. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Den har jeg satt på AF Lenke til kommentar
qtek Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Velgeren på objektivet da, står den på AF/M eller M? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 den står på AF/M Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Hva kan være feil da ? Er det noe spesielt jeg må huske på når jeg skal sette linsa på kameraet ? Kan det være at jeg ikke har satt den riktig på ? Eller er det noe annet ? Lenke til kommentar
zany Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei. Sjekk følgende punkter: 1. Sørg for at objektivet er forskriftsmessig satt på kamerahuset. 2. Siden du bruker kit-linsa har denne en egen innstilling for manuell og auto-fokus. Sørg for at bryteren på linsa er satt på "M/A" og IKKE "M". 3. På selve kamerahuset er der også en bryter som styrer manuell og auto-fokus. Denne skal stå på "AF". Sørg også for at denne bryteren ikke havner i en midtposisjon. 4. Har du fulgt alle disse punktene og autofokus vil fortsatt ikke fungere kan det: 5. Være feil med kamerahuset, kontaktfeil. 6. Være feil med objektivet, kontaktfeil. - Disse to siste punktene kan komme av feil fra fabrikken, eller at du har prøvd å sette objektivet feil på, presset for hardt og ødelagt kontakten mellom kamerahus og objektiv. I så fall må du sende kameraet inn til Interfoto Norge, og mest sannsynlig få dette dekket av garantien. Håper for din skyld at det kun var blitt gjort feil på punkt 1-3, for det er et meget bra kamera du har skaffet deg (som vil gi umiddelbar fotoglede). mvh. Peter M. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Det er noen ting til du kan prøve... 1. Ta av objektivet og sett det på igjen, du vil høre et tydelig klikk når det er på plass. 2. Nullstill kameraet, jeg tror det står i bruksanvisninga hvordan man gjør det. (fabrikk reset) 3. Legg inn siste programvare. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Glemte å sjekke forumet i min glede etter å ha fått kameraet til å funke ordentlig. Som dere begge skrev. Det hjalp å ta av og sette på linsa igjen. Sikkert ikke vært helt perfekt kontakt. Men nå funker det som bare det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå