DaWeed Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Luftavkjølt vannkjøling vil aldri skape noe kondens, da kondens bare oppstår ved at luft /damp treffer overflater som er kaldere enn sin egen temperatur. Logisk nok vil ikke luft kunne gjøre noe kaldere enn seg selv. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg syns du skulle droppe den latterlige strømforsyningen og heller investere i mer RAM. Og viss du har penger å brenne, så er det alltids en liten organisasjon som heter redd barna.. 24 000 i bursdagsgave, jeg som aldri fikk PS2 en gang,rikinger jaja *sukk Lenke til kommentar
Bartolomeus Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Denne strømforsyningen var den eneste jeg kunne finne med 4 SATA kontakter og kontakter for SLI skjermkort. Du må være klar over at PCIe-kontaktene på strømforsyningen er laget i feil dimensjon, dvs at de ikke passer i PCIe-skjermkort. Ja så sannelig. Jeg fant denne meldingen i fra Thermaltake i en review: Edit, Update from Thermaltake on 01-14-05: After a thorough investigation, we have found that the connector used on our W0049 680W is the typed used in earlier stage of PCI-E development. All the pin out and voltage assignment are still correct! So even if user accidentally forced the connector into their PCI-E video card, it will not damage the card in any way and would still work properly. We are working diligently to rework all of our current inventories to the specification used on ATi and Nvidia's card. A PCI-E adaptor will be provided for all customers who have purchased the Purepower 680W PSU by contacting Thermaltake. Tok en telefon til Netshop, men han jeg snakket med visste ikke sikkert om det var adaptere med de PSUene de hadde fått fra Thermaltake. Han skulle i midlertid bringe saken videre. Jeg sendte dem også en mail om dette. Går ut fra at Thermaltake etter 14. jan. begynte å skipe PSUen med den omtalte adapteren vedlagt. Mener at Netshop fikk inn en ladning for ikke så mange dager siden (glemte å spørre om det). Uansett så får jeg vel svar i morgen. Takk for advarselen Lenke til kommentar
Bartolomeus Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Hadde faktisk håpet at SATA versjonen av Plextoren hadde kommet på markedet før jeg gikk til bestilling, men det ser ikke slik ut. SATA versjonen av DVD brenneren har vært på markedet i alle fall siden i fjor høst. De har den på PSData. Har en selv og den fungerer alldeles utmerket http://www.psdata.no/ps.asp?it=107874&mlevel=010204 Hilsen Gry Hei Gry Den brenneren du linker til er 712-utgaven. Den jeg siktet til var 716SA. Den har så vidt jeg vet ikke kommet til Norge enda. Jeg vurderte 712SA for dermed å kjøre rent SATA, men spesifikasjonene til 716A var såpass mye bedre at jeg valgte å gå for den - ikke minst så kan den brenne dual layer. Men takk for at du svarte Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Dyrere betyr ikke nødvendigvis bedre. Gå heller for Nec 3520 brenneren som er nevnt tidligere. Det er en bedre brenner. Du kan også vurdere BenQ 1620 Pro som er like god om ikke bedre enn Nec brenneren. Lenke til kommentar
Bartolomeus Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Dyrere betyr ikke nødvendigvis bedre. Gå heller for Nec 3520 brenneren som er nevnt tidligere. Det er en bedre brenner. Du kan også vurdere BenQ 1620 Pro som er like god om ikke bedre enn Nec brenneren. OK jeg gir meg. Har nå lest anmeldelser så jeg er helt ør i hodet. Fant noe som heter Plex-forum, og det skal liksom være "menigheten" til Plextor. Men selv der hadde man mye å utsette på brenneren! Ser ut til at Plextor har abdisert. Dere hadde rett, og jeg hadde feil. Da ser det ut til at det blir en BenQ DW 1620 PRO på meg. Takk for gode råd. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Denne strømforsyningen var den eneste jeg kunne finne med 4 SATA kontakter Dette er ikke noe argument spør du meg. Overganger fra vanlig molex til SATA-strømkontakt følger med de fleste harddisker, hvis ikke koster de vel en 50-lapp eller så på din lokale ELKJØP-sjappe. Men for all del, du blir sikkert ikke misfornøyd med den strømforsyningen du har satt opp. Endret 21. februar 2005 av hsiverts Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Eller BenQ DW 1625 (Tror det var den) som kommer i mars? Koster litt mer enn BenQ DW 1620 Sønnen din er heldig han. Kunne gått fått den til bursdag/konfen min.. Men sånt kan jeg bare drømme om. Er 16 Lenke til kommentar
Bartolomeus Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Denne strømforsyningen var den eneste jeg kunne finne med 4 SATA kontakter Dette er ikke noe argument spør du meg. Overganger fra vanlig molex til SATA-strømkontakt følger med de fleste harddisker, hvis ikke koster de vel en 50-lapp eller så på din lokale ELKJØP-sjappe. Men for all del, du blir sikkert ikke misfornøyd med den strømforsyningen du har satt opp. Er nok ikke noe argument, nei - viser bare hvor blank jeg er på mange områder. Er ikke mye jeg har rotet i en PC. Tror nok det er en bra PSU, ja - tellet 5 mottatte "awards" på Thermaltake sin hjemmeside. Lenke til kommentar
Bartolomeus Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Eller BenQ DW 1625 (Tror det var den) som kommer i mars? Koster litt mer enn BenQ DW 1620 Sønnen din er heldig han. Kunne gått fått den til bursdag/konfen min.. Men sånt kan jeg bare drømme om. Er 16 Kan ikke vente. Netshop skrur sammen PCen i morgen (tror jeg). Lenke til kommentar
capy Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 nå blir jeg litt kvalm av folk som vil bruke så mye penger på pc, men må bare kommentere en liten ting. det er ikke nødvendig å kjøpe entusiast-RAM. du skriver selv at han ikke er så teknisk, så da kommer han vel ikke til å voltmodde å tweeke og overklokke så veldig mye vel? men for all del, skjem gutten bort, snart er det han som skal "pleie" deg;) Lenke til kommentar
Bartolomeus Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 nå blir jeg litt kvalm av folk som vil bruke så mye penger på pc, men må bare kommentere en liten ting. det er ikke nødvendig å kjøpe entusiast-RAM. du skriver selv at han ikke er så teknisk, så da kommer han vel ikke til å voltmodde å tweeke og overklokke så veldig mye vel? men for all del, skjem gutten bort, snart er det han som skal "pleie" deg;) Jeg svarer ikke på kvalme innlegg Faen - der gjorde jeg det likevel Overklokking har vel blitt litt enklere de siste årene ved hjelp av diverse programmer. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Tenk å ha en far som banner, røyker og kjøper pc til 24.000kr. Sønnen din er råheldig Jeg hadde nok droppet diverse overkill-ting, og heller kjøpt en gig. mer RAM. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Kjøpe DDR2 minne istedet for DDR kanskje? Vet egentelig ikek om det vil ha så mye å si, men når årene går vil det nok holde pcen i live legner når nye spill kommer. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Heisan. Lekkert oppsett. Rambrikkene skal du holde fast ved. Det er ikke mye som er bedre enn dem, og da må du i så fall kjøpe fra utlandet. Ser at tråden vinklet litt mot kabinetter og Lian LI, og du kan jo lese disse linkene her: http://overklokking.no/kabinetter/lianli_pc6277a/index.html http://overklokking.no/annet/lian-li_pc75_usb/index.html http://overklokking.no/casemods/lianli_pc75_vann/index.html Jeg har selv nederste eksemplar, og er godt fornøyd med det. Lykke til videre, og en riktig fin tråd er det. Liker godt at folk vil kjøpe best mulig for pengene jeg. Lenke til kommentar
netrom87 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Jaja, samme det vel:P Ser ut som han bare har tenkt til å kjøpe en PC da, men i min familie, heldigivis Har vi hele 5 overkill pc'er...Synes egentlig det er litt kjipt for jeg vil ikke skille meg ut sånn sett, vil jo være en av gutta Ellers kan du jo sjekke http://www.overklokking.no hvis du trenger hjelp til sånne ting.. Endret 21. februar 2005 av netrom87 Lenke til kommentar
Johan Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Bartolomeus, jeg ser du planlegger TES: Oblivion i full detalj allerede? Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg ville kanskje nedgradere noe, å invistere i SLI right away. Er litt mer "bragge" faktor over det (akkurat som når fattern kjøpte moped til meg, han mente seffern at jeg måtte ha den til 31000 istendenfor den til 25000 fordi den rett og slett så bedre ut). Men en ting er sikkert, invister i vannkjøling, uansett hva, men vannkjøling er bedre enn alt av stillegående luftkjøling du kommer over, og har mer "horefaktor" (som jeg ville sagt) over seg. Lenke til kommentar
daaagi Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hei, du virker som en kul far. Kan nevne at jeg har blant annet samme cpu og ram som deg, samt samme produsent av hovedkort. Om jeg av de erfaringene fra mitt oppsett skulle kjøpt ny pc idag hadde jeg valgt en 3200+ cpu og klokka den, rett og slett fordi jeg liker å knote med ting, enten fysisk på pc eller i bios. 3200+ er som nevnt mange ganger en bedre overklokker og mulig "best" for pengene om du klokker den enn en 3500+ ville ha gjort klokka(?).Rammen er bra! Har også kjøpt meg en ocz ram booster fordi jeg trodde at det var ram`en det stod på da jeg skulle klokke. At mitt Gigabyte hovedkort ikke klarte å levere nok strøm til ram-slotene, men etter mye prøving og feiling har jeg komt frem til at det er cpu som er flaskehals. Ikke det at jeg sier det samme vil være tilfelle for deg, men gjerne en liten tankevekker da du nevnte du gjerne ville prøve litt klokking? -for gøy er det når du får det til =) Spesielt sigaretttenneren og koppholderen hadde jeg greidd meg uten, -og mulig utelatt den ene 74gb raptoren og minnekortleseren. Vips, der hadde du kanskje råd til ett Geforce6800 Ultra kort til? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Du har sli oppsett men støtter skjermkortet du kjøpte sli? det er jo utrolig kurant, litt kjipt å sitte med sli om du kjøper skjermkort uten sli. Like lurt å bare glemme de som kommer med hard kritikk, helt umulig å analysere utbuddene som kommer innimellom men det er nokk en god blanding av sjalusi å ordinær grinebiter, når man først snakke om sløsing er nokk pc bygging en ganske uskyldig en, og blir helt på trynet å diskutere på hw forumet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå