Gå til innhold

Spill-pc til guttungen - forslag? Budsjett 24K++

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan vi da slutte å snakke om penger?

Jep, åraken til at jeg siterte deg isted er at det tidligere har vært lignende poster her på forumet som har vist seg å renne ut i sanden.

Sier dog ikke dette gjelder deg .

Men hold dette on topic og glem pengene eller hva en tjener da det ikke er av intresse . :cool:

Lenke til kommentar
Vet du om noen dyrere, så kjøper jeg den

Ikke for å være frekk, men dette begynner å ligne en skrytepost :hmm:

Har lett for å bli en skrytepost dette, og jeg innrømmer at det svaret var flåsete. Men det var ironisk ment - jeg har jo understreket at jeg vil ha BEST for penger og ikke MEST for penger. Kan vi da slutte å snakke om penger?

Og til han andre: guttungen er ikke interesert i dippedutter, MEN DET ER JEG!!!

Nå motsier du deg selv her! Et par poster lengre opp så skriver du at det er han som ville ha sigaretttenner koppholderen...

Er en sigarettenner en dippedutt? - OK

Håper denne tråden snart tar en annen vending, eller kanskje der ikke er noe mer å si? Hadde håpet på tilbakemeldinger i form av henvisninger til tester der cpu-heatsinken blir knust av en konkurent, eller dårlige erfaringer med noen av komponentene. Har forresten prøvd å finne tester på nettet av kabinettet uten å lykkes - kanskje noen som kan hjelpe meg der? Men tror nok at du må kunne kinesisk for å klare det...

Endret av Bartolomeus
Lenke til kommentar
Hadde jeg fått pc til 25000 til bursdagen (noe jeg bare kan drømme om til konf.) tror jeg nesten jeg hadde blitt plaga på skolen fordi jeg virka så bortsjemt. Vet ikke om jeg hadde tatt imot en slik pc engang, liker egentlig å jobbe litt for ting jeg, føles bedre da :yes:

Pent oppsett BTW :thumbup:

:dontgetit:

seriøst?

Til trådstarter: knall oppsett, lite å si på det, så gå for det du. Du ser ut til å ha peiling :yes:

Lenke til kommentar

Har lett for å bli en skrytepost dette, og jeg innrømmer at det svaret var flåsete. Men det var ironisk ment - jeg har jo understreket at jeg vil ha BEST for penger og ikke MEST for penger. Kan vi da slutte å snakke om penger?

Nå motsier du deg selv her! Et par poster lengre opp så skriver du at det er han som ville ha sigaretttenner koppholderen...

Håper denne tråden snart tar en annen vending, eller kanskje der ikke er noe mer å si? Hadde håpet på tilbakemeldinger i form av henvisninger til tester der cpu-viften blir knust av en konkurent, eller dårlige erfaringer med noen av komponentene. Har forresten prøvd å finne tester på nettet av kabinettet uten å lykkes - kanskje noen som kan hjelpe meg der? Men tror nok at du må kunne kinesisk for å klare det...

Tja, hvis du vil ha bedre kjøling og tydligvis har nok penger så kan du jo alltids gå for vannkjøling! Stille og kjøler bra (i de fleste tilfeller), fint til overklokking. Eller hvis du er mye mer opptatt av tempratur enn støy så kan du jo gå for vapochill.

Lenke til kommentar
Kan dere ikke hjelpe faren med pc'n som han skal kjøpe til gutten sin, istedenfor å analysere og komme med usaklige kommentarer. Han vil jo bare ha hjelp, ikke bli kritisert for å tjene masse penger :realmad::wallbash::whistle:

Han ber jo om det da når han sier at han skal gi bort en PC til 24000 til en "ikke interresert" gutt på 16 til hw kåte folk på 15-20 år som ofte ikke har så mye penger å rutte med! Jada, jeg vet at det ikke er bare folk mellom 15-20 år her, men det er allikevel mesteparten...

Lenke til kommentar

Oppsettet ser ut som enhver teknologifreaks våte drøm. Innlegget gir noen assosiasjoner til min egen argumentasjon knyttet til at vår 3 år gamle datter burde hatt en bærbar PC. Nå har hun fått det, hun bryr seg selvfølgelig minimalt om den, men det gjør ikke far....

Ang. hovedkort; er det ikke DFI som er i skuddet på 939-fronten (DFI NF4)?

IP

Lenke til kommentar
Mulig det blir offtopic, men hvem kjøper en pc til 24 lapper til sønnen sin?

Jeg tjener bra, og har tenkt å bruke pengene mens jeg lever. Har jo litt moro av dette selv da... Men kona er ikke helt fornøyd - hun var frempå her om dagen om at vi jo kunne jo ha kjøpt ny skinn salong for så mye penger. Tenk å sammenligne en slik pc med en sofa! Riktignok kan man gjøre mye gøy i en sofa, men dog....

hehe.. Det er vel en god grunn spør du meg :thumbup:

Oppsettet er bra det, men jeg tror et lian li kabinett ville vært kulere :)

Lykke til!

Takk for hyggelig tilbakemelding.

Jeg har sett litt på disse Lian li kabinettene, og jeg har registrert at de har en stor tilhengerskare. Jeg har forøvrig også leste en mindre flaterende test på hardware.no (var det Jim Ramse???). Jeg har prøvd å finne ut hvorfor folk gladelig betaler dobbelt så mye for disse som andre kabinetter. Har lest at det er god plass i dem, og det er sikkert bra - har selv aldri bygget en pc fra bunnen av, kun skiftet ut komponenter (med hjertet i halsen). Kan du begrunne? Jeg syns de fleste ser ganske "A4" ut, men kan være enig i at noen ser ganske kule ut. Der er mange og velge mellom - hvilket ville du anbefale, og hvorfor?

Lenke til kommentar
Kan dere ikke hjelpe faren med pc'n som han skal kjøpe til gutten sin, istedenfor å analysere og komme med usaklige kommentarer. Han vil jo bare ha hjelp, ikke bli kritisert for å tjene masse penger  :realmad:  :wallbash:  :whistle:

Han ber jo om det da når han sier at han skal gi bort en PC til 24000 til en "ikke interresert" gutt på 16 til hw kåte folk på 15-20 år som ofte ikke har så mye penger å rutte med! Jada, jeg vet at det ikke er bare folk mellom 15-20 år her, men det er allikevel mesteparten...

Han ber om det?

Det er vell ikke hans grunn at dere er usaklig. Det er deres egnes feil.

Hvis dere bare holder dere on topic så går alt greit.

Poenget er at det er en grense mellom morsomheter og ubehagelige morsomheter.

Ikke dra det for langt

Lenke til kommentar

Årsaken til at du betaler mer for et Lian Li er den samme som at du betaler mer for en BMW, det er kvalitet og alt passer sammen,ingen kompromier eller knoting når ting skal på plass .

EDIT: Skulle ikke vi glemme den diskusjonen der :whistle:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Oppsettet ser ut som enhver teknologifreaks våte drøm. Innlegget gir noen assosiasjoner til min egen argumentasjon knyttet til at vår 3 år gamle datter burde hatt en bærbar PC. Nå har hun fått det, hun bryr seg selvfølgelig minimalt om den, men det gjør ikke far....

Ang. hovedkort; er det ikke DFI som er i skuddet på 939-fronten (DFI NF4)?

IP

:p Jeg kjøpte bilbane til guttungen før han kunne gå :blush:

Du har helt rett - DFI er i skuddet for overklokkere. Det er ingen som kommer i nærheten, MEN med slike overklokkingsmuligheter så hadde jeg garantert drevet det for langt og svidd av cpu, ram og hele kassa - ja kanskje hele huset. Tror jeg får holde meg til Gigabyte som legger visse begrensninger for folk som meg. Desuten får du mye annet digg med GB-kortet - f.eks. siste versjon av firewire som har dobbel overføringshastighet i forhold til tidligere standard (men så må man jo ha et kamera eller noe i den andre enden som kjører samme standarden, og dermed er helvete løs igjen :D )

Lenke til kommentar

Håper denne tråden snart tar en annen vending, eller kanskje der ikke er noe mer å si? Hadde håpet på tilbakemeldinger i form av henvisninger til tester der cpu-viften blir knust av en konkurent, eller dårlige erfaringer med noen av komponentene. Har forresten prøvd å finne tester på nettet av kabinettet uten å lykkes - kanskje noen som kan hjelpe meg der? Men tror nok at du må kunne kinesisk for å klare det...

Tja, hvis du vil ha bedre kjøling og tydligvis har nok penger så kan du jo alltids gå for vannkjøling! Stille og kjøler bra (i de fleste tilfeller), fint til overklokking. Eller hvis du er mye mer opptatt av tempratur enn støy så kan du jo gå for vapochill.

Hei, og takk for kreativ tilbakemelding

Har sett på det, og det ser jo forlokkende ut, men jeg tør ikke. Har aldri sett det i levende live (går ikke selv på lan). Er ikke kondens en farlig fiende i et slikt system?

Lenke til kommentar

Jeg tjener bra, og har tenkt å bruke pengene mens jeg lever. Har jo litt moro av dette selv da... Men kona er ikke helt fornøyd - hun var frempå her om dagen om at vi jo kunne jo ha kjøpt ny skinn salong for så mye penger. Tenk å sammenligne en slik pc med en sofa! Riktignok kan man gjøre mye gøy i en sofa, men dog....

Lykke til!

Jeg har sett litt på disse Lian li kabinettene, og jeg har registrert at de har en stor tilhengerskare. Jeg har forøvrig også leste en mindre flaterende test på hardware.no (var det Jim Ramse???). Jeg har prøvd å finne ut hvorfor folk gladelig betaler dobbelt så mye for disse som andre kabinetter. Har lest at det er god plass i dem, og det er sikkert bra - har selv aldri bygget en pc fra bunnen av, kun skiftet ut komponenter (med hjertet i halsen). Kan du begrunne? Jeg syns de fleste ser ganske "A4" ut, men kan være enig i at noen ser ganske kule ut. Der er mange og velge mellom - hvilket ville du anbefale, og hvorfor?

Bare hyggelig :)

Har dessverre ikke et Lian Li kabinett selv (Har barebone) Men jeg kjenner noen som har det, og jeg har lest endel tester og reviews av det.

Det de fleste sier er at det er geniale løsninger på kabinettet, i henhold til kjøling og plass. Dette er nok noe du vil ha med tanke på det du kjøper.

Og ikke minst er kabinettet i aliminium, noe som er sinnsykt pent.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21569

Håper du finner ut hva som du syns er best :)

Til dere andre: Anser jeg litt sjalusi inn i bildet?

Endret av Nunzio
Lenke til kommentar

Hei, og takk for kreativ tilbakemelding

Har sett på det, og det ser jo forlokkende ut, men jeg tør ikke. Har aldri sett det i levende live (går ikke selv på lan). Er ikke kondens en farlig fiende i et slikt system?

Kondens er skjelden/aldri et problem med vannkjøling! Men de som er skikkelig uheldige kan få en lekasje men dette skyldest som oftest at de ikke har peiling, så hvis du skal ha det så LLL (let les lær) litt om det først og for guds skyld ikke sett det inn før du har testet det en natt eller 2 i dusjen først!

Lenke til kommentar

Lykke til!

Bare hyggelig :)

Har dessverre ikke et Lian Li kabinett selv (Har barebone) Men jeg kjenner noen som har det, og jeg har lest endel tester og reviews av det.

Det de fleste sier er at det er geniale løsninger på kabinettet, i henhold til kjøling og plass. Dette er nok noe du vil ha med tanke på det du kjøper.

Og ikke minst er kabinettet i aliminium, noe som er sinnsykt pent.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21569

Håper du finner ut hva som du syns er best :)

Til dere andre: Anser jeg litt sjalusi inn i bildet?

Det kabinettet så jo utrolig bra ut. Anmeldelsene var jo også meget bra. Så også at Netshop har det i svart utgave, og det passer utmerket. Ulempen med det digre stålkabinettet vi har valgt er at det veier forferdelig mye - lurer på om ikke det var 16 kilo! - og da kommer jo alt det andre man putter inn i tillegg. Kommer sikkert opp i 20 kg totalt! Skal sterk rygg til å bære det. Det er så vidt jeg tør skrive det, men jeg har altså også bestillt en bæreveske/reim til kabinettet for å bøte på dette. Men takk skal du ha for glimrende tips. Blir ankomst for Armor utsatt en gang til så er det i hvertfall stor mulighet for at vi går for dette.

Lenke til kommentar
Hadde jeg fått pc til 25000 til bursdagen (noe jeg bare kan drømme om til konf.) tror jeg nesten jeg hadde blitt plaga på skolen fordi jeg virka så bortsjemt. Vet ikke om jeg hadde tatt imot en slik pc engang, liker egentlig å jobbe litt for ting jeg, føles bedre da :yes:

Pent oppsett BTW :thumbup:

Jeg har gitt de fingern og gått hjem og rota med PC en :love::love: ...

Bøyer meg i støvet for oppsette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...