Bartolomeus Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Hei gutter! Min sønn fyller 16 år i beg. av mars, og jeg har plukket ut deler hos Netshop til en PC som skal være fødselsdagspresang. Han er selv ikke særlig teknisk interesert, så det kan ikke nytte å spørre ham hva slags komponenter som bør settes sammen - derfor spør jeg dere. Det skal være en spille-pc. Det går helst i RPG-spill, og med mest/best mulig detaljer skrudd på. Nå er det kun kabinettet som ikke er på lager, men i følge Netshop kommer det på mandag Her er listen: Thermaltake Armor VA8000BWS kabinett Cooler Master Aerogate II viftestyring Thermalright XP-90 CPU-Kjøler AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz OEM Gigabyte K8NXP-SLI nForce4 SLI In-Win USB 2.0 8-in-1 kortleser Plextor DVD-brenner PX-716A/T3 POV GeFORCE 6800 ULTRA 256MB PCIe Seagate 300GB S-ATA Thermaltake Silent strømforsyning 680W Western Digital Raptor 74GB S-ATA (2 stk. i RAID 0) Arctic Cooling NV Silencer 5 for nVidia FX 6800 GT og Ultra OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) Thermaltake Drive Bay Kit 5 1/4" Koppholder og Sigarettenner Thermaltake Xpeaker Professional Musikkhøytalere for 5,25 bay Har fra før skjerm, høytalere, tastatur/mus og lydkort. Har også bestillt litt modde-utsyr som f.eks. led-kabler, laser og kromma ninjastjerne grill +++ (fra Microplex) Prisen er nå oppe i nærmere 24.000 inkl mva., og det ser ut til at jeg ikke klarer å tyne "konefaktoren" noe særlig lengre... evt. forslag bør derfor ikke fordyre veldig mye. Jeg har forsøkt å legge opp til litt overklokking, men det er det "gamlingen" som leker seg med når guttungen er ute av hus (han klikker på meg når jeg begynner å rote i bios). Prøv å svare slik at en mann i 40-årene klarer å forstå... NB! JA! han er bortskjemt, og NEI! jeg vil ikke adoptere noen av dere. Endret 19. februar 2005 av Bartolomeus Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 High-end spille-pc tatt ut fra læreboka det der. Du har en heldig sønn. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Jeg ville kjøpt en 200gb (evt 2), da disse gir mest for pengene. Og den der strømforsyninga er jo helt ufattelig overkill! Ellers ser det der ut som et virkelig kremoppsett. Herr Brun Endret 19. februar 2005 av Herr Brun Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg ville kjøpt en 200gb (evt 2), da disse gir mest for pengene. Og den der strømforsyninga er jo helt ufattelig overkill! Ellers ser det der ut som et virkelig kremoppsett. Herr Brun Det han sa og muligens droppe de to siste! Det er vel veldig dumt av en pappa å oppfordre sønnen til å begynne å røyke Ta en NEC brenner i stedet for plextoren! Det hadde i allefall jeg gjort! Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Den PLextor DVD-brenneren er uforskammet dyr, spesielt når det finnes bedre brennere til halve prisen. 700kr utav vinduet, bytt den med en NEC 3520A. Bortsett fra det er jo det beste som kan kjøpes Lenke til kommentar
Bartolomeus Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Mulig det blir offtopic, men hvem kjøper en pc til 24 lapper til sønnen sin? Jeg tjener bra, og har tenkt å bruke pengene mens jeg lever. Har jo litt moro av dette selv da... Men kona er ikke helt fornøyd - hun var frempå her om dagen om at vi jo kunne jo ha kjøpt ny skinn salong for så mye penger. Tenk å sammenligne en slik pc med en sofa! Riktignok kan man gjøre mye gøy i en sofa, men dog.... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Først velkommen til forumet. Joda den PCèn bør enhver bli fornøyd med PS: Det er like gøy å gjøre det på soverommet Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Riktignok kan man gjøre mye gøy i en sofa, men dog.... Joda, men da må ungene bestikkes for å forlate heimen først, og det blir jo dyrt i det lange løp det også. Dessuten klistrer skinn seg så ekkelt til svett hud. Forøvrig så er jeg ikke HELT overbevist om at ikke særlig teknisk interessert sønn har bruk for en så heftig spill-pc som det der. Dette minner meg mest om at da jeg var liten og fikk togsett til jul fem år på rad, som så fattern lekte med. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Nå har da vel Bartolomeus også vedgått at han selv leker litt med pcen (Bartolomeus sjekk PM) Lenke til kommentar
Bartolomeus Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg ville kjøpt en 200gb (evt 2), da disse gir mest for pengene. Og den der strømforsyninga er jo helt ufattelig overkill! Ellers ser det der ut som et virkelig kremoppsett. Herr Brun Tja, mest for pengene er ikke mitt motto - snarere BEST for pengene, om du skjønner... Strømforsyningen er "litt" overkill i dag selv om jeg har kjøpt en bråte med lyskrevende modde dingser. Men som du sikkert forstår så skal der et skjermkort til inn i kabinettet om ett par måndeder, og da kreves det ganske mye strøm. Denne strømforsyningen var den eneste jeg kunne finne med 4 SATA kontakter og kontakter for SLI skjermkort. Ken André hos Netshop mente også at denne var det eneste riktige i et slikt oppsett. Nå er jeg i utgangspunktet skeptisk til alt selgere sier, men i dette tilfelle fant jeg ingen grunn til å tvile. Lenke til kommentar
whom Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Om bare alle foreldre hadde fulgt ditt eksempel. *printer ut*, gir til mor og far når dagen nærmer seg. Som et lite hint Drømmeoppsett det der, men spør som mange andre; Overkill? Og hvis det har seg slik at sønnen din blir brukeren, ville jeg ta noe annet enn Nforce4 SLI, da dette er noe nytt, og fører med seg en del barnesykdommer og slikt. Det blir alltid en del flashing med Rev. 1 hovedkort Lenke til kommentar
Bartolomeus Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Riktignok kan man gjøre mye gøy i en sofa, men dog.... Joda, men da må ungene bestikkes for å forlate heimen først, og det blir jo dyrt i det lange løp det også. Dessuten klistrer skinn seg så ekkelt til svett hud. Forøvrig så er jeg ikke HELT overbevist om at ikke særlig teknisk interessert sønn har bruk for en så heftig spill-pc som det der. Dette minner meg mest om at da jeg var liten og fikk togsett til jul fem år på rad, som så fattern lekte med. Pokker, du har avslørt meg Lenke til kommentar
bits&bytes Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Siden du har ”penger å brenne" kjøp deg da en bedre CPU eller velg vekk noe som er "unødvendig" med tanke på ytelsen for så å kjøpe en bedre CPU.. Kremt..kjøpe PC til sin sønn, hmm tror nok dette bare er et påskudd til å kjøpe seg et nytt leketøy til "gamlefar" jeg, og når det gjelder adopteringen da tror jeg at jeg ville meldt pass for hvem er det som vil ha en far som ”klør” inne i kabinettet samt begynner å mode den med en gang man snur ryggen til. Kanskje du heller skulle kjøpe denne PC-en til deg selv for så å kjøpe en Xbox eller PS2 til din ikke "teknisk interessert sønn", han får sikker mye glede av en slik konsoll. Du forsøker å fremstå som en 40 åring med ”mindre” datakunnskaper, men alle ser da at disse komponentene som du har valgt ut er gjort av en person med over gjennomsnitt av datakunnskaper. Og jeg mistenker deg derfor for du er fullstendig klar over at dette er en veldig god PC, en liten ”skrytepost” dette tenker jeg.. Mvh Terje Lenke til kommentar
Bartolomeus Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg ville kjøpt en 200gb (evt 2), da disse gir mest for pengene. Og den der strømforsyninga er jo helt ufattelig overkill! Ellers ser det der ut som et virkelig kremoppsett. Herr Brun Det han sa og muligens droppe de to siste! Det er vel veldig dumt av en pappa å oppfordre sønnen til å begynne å røyke Ta en NEC brenner i stedet for plextoren! Det hadde i allefall jeg gjort! Vet det, har tenkt over det og snakket med ham om det. Jeg røyker selv, men vil ikke at min sønn skal begynne. Det var han som ville ha den modden der fordi det var så helt utrolig sprøtt med en sigarettenner og koppholder i en PC! Han har enda ikke begynt å røyke, og dersom han begynner å røyke pga. den modden der så kommer jeg til å banke hodet mange ganger i veggen. Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Mulig det blir offtopic, men hvem kjøper en pc til 24 lapper til sønnen sin? Jeg tjener bra, og har tenkt å bruke pengene mens jeg lever. Har jo litt moro av dette selv da... Men kona er ikke helt fornøyd - hun var frempå her om dagen om at vi jo kunne jo ha kjøpt ny skinn salong for så mye penger. Tenk å sammenligne en slik pc med en sofa! Riktignok kan man gjøre mye gøy i en sofa, men dog.... hehe.. Det er vel en god grunn spør du meg Oppsettet er bra det, men jeg tror et lian li kabinett ville vært kulere Lykke til! Lenke til kommentar
Bartolomeus Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Den PLextor DVD-brenneren er uforskammet dyr, spesielt når det finnes bedre brennere til halve prisen. 700kr utav vinduet, bytt den med en NEC 3520A. Bortsett fra det er jo det beste som kan kjøpes Vet du om noen dyrere, så kjøper jeg den (dersom den er bedre). Hadde faktisk håpet at SATA versjonen av Plextoren hadde kommet på markedet før jeg gikk til bestilling, men det ser ikke slik ut. Hadde først tenkt å kjøpe to NECer, men så gikk jeg over til en Plex. Den har jo bedre specs, men jeg er klar over dårlig omtale her på forumet - ikke minst fra han derre OC freaken (eller hva det nå er han kaller seg). Men jeg har stor tro på Plextor, og at fremtidige driveroppgraderinger kan kurere barnesykdommene. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Vet du om noen dyrere, så kjøper jeg den Ikke for å være frekk, men dette begynner å ligne en skrytepost Endret 19. februar 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
whom Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Vet du om noen dyrere, så kjøper jeg den Du kan jo alltids finne den dyreste webshoppen for å bli optimalt tilfredstilt, da... Kremen er ifølge OC-freak Benq 1620a, men helst etter flashet bios, som da gjelder alle brennere, men man mister garantien. Nec er helt greit Egentlig et sett hvilken du velger, går for den dyreste du Lenke til kommentar
Bartolomeus Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Vet du om noen dyrere, så kjøper jeg den Ikke for å være frekk, men dette begynner å ligne en skrytepost Har lett for å bli en skrytepost dette, og jeg innrømmer at det svaret var flåsete. Men det var ironisk ment - jeg har jo understreket at jeg vil ha BEST for penger og ikke MEST for penger. Kan vi da slutte å snakke om penger? Og til han andre: guttungen er ikke interesert i dippedutter, MEN DET ER JEG!!! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Vet du om noen dyrere, så kjøper jeg den Ikke for å være frekk, men dette begynner å ligne en skrytepost Har lett for å bli en skrytepost dette, og jeg innrømmer at det svaret var flåsete. Men det var ironisk ment - jeg har jo understreket at jeg vil ha BEST for penger og ikke MEST for penger. Kan vi da slutte å snakke om penger? Og til han andre: guttungen er ikke interesert i dippedutter, MEN DET ER JEG!!! Nå motsier du deg selv her! Et par poster lengre opp så skriver du at det er han som ville ha sigaretttenner koppholderen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå