Lapette Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Dette er et bilde av meg og mine veninner en dag i studio. Har hatt i prosjekt å jobbe med lys en stund, så jeg trenger tilbakemeldinger på hva dere synes om lyssettingen o.l. Fortell meg hva dere synes da vel, har etterarbeidet dem I PS som dere ser, har funnet ut hvor lite jeg egentlig liker blitz-lts i forhold til naturlig lys.. Heldigvis ordner PS det Endret 19. februar 2005 av Lapette Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg fikk litt 80-talls assosiasjoner når jeg så bildet Limahl og Modern Talking etc...klærne, sminke og frisyre var veldig slik...artig bilde. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jah artigt bilde Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Vel, dette er kanskje ikke akkurat den tilbakemeldingen jeg hadde håpet på.. hyggelig at dere likte det da Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Det er litt vanskelig å bedømme lyssettingen når kontrasten er økt såpass kraftig. Det er umulig å se om eksponeringen ble riktig for eksempel. Slik det ser ut nå, så er ansikter og hud fullstendig utbrent. Nå sier jeg ikke at det ikke var meningen å øke kontrasten så mye, men det er vanskelig å få tilbakemelding på lyssetting når man gjør det. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Godt poeng :\ Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Røde øyner burde også fjernes etter min mening, men ellers morsomt bilde. Som Afseth sier så er det veldig vanskelig å bedømme noe teknisk på bildet ettersom det er forandret så mye på det. Endret 20. februar 2005 av SBS Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Vel, de røde øynene har ikke blitt fjernet med vilje, jeg synes liksom det gav et litt djevelsk preg over jenta til venstre for gutten. Ok, da er jeg ikke lenger på jakt etter kritikk om lyssetting, bare kritikk generelt. Skal prøve en versjon uten røde øyne. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Røde øyne er en alt for vanlig "defekt" ved et bilde til at vi ser det som en effekt ved bildet. Det gir, uansett hvilken mening fotografen skulle hatt med bilde, en følelse av at bildet er ufullstendig. Røde øyne er også en indikasjon på at lyssettingen har vært ufullstendig. Ellers liker jeg uttrykkene i ansiktene til de som er med på bildet... man begynner å lure på hvilken relasjon disse personene har til hverandre, og hva de tenker på og skal gjøre. Kan se ut som de pønsker på noe "slemt" (håper ikke koffert-tenkerne misforstår meg nå :!: ) Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Veldig Kult bilde! Skulle ønske jeg også hadde et sånt bilde av meg Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 Hehe, ganske fornøyd med bildet ja, har faktisk tenkt å få det skrevet ut og ramme det inn, og derfor trenger jeg litt kommentarer til hva jeg burde rette på for å få det optimalt. Legger til en ny versjon hvor jeg har tatt vekk de røde øynene og satt opp fargene litt. Si hva dere synes da vel Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Jeg (som har null peiling på fototeknikk) syns det er brukt altfor mye lys, må liksom myse med øynene for å se ansiktene deres. Vet ikke den tekniske forklaringa..men det er for mye hvitt. Særlig jenta til venstre i bildet blir nesten "washed out". Endret 25. februar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg (som har null peiling på fototeknikk) syns det er brukt altfor mye lys, må liksom myse med øynene for å se ansiktene deres. Vet ikke den tekniske forklaringa..men det er for mye hvitt. Særlig jenta til venstre i bildet blir nesten "washed out". Det er brukt for mye kontrast, slik at huden blir overeksponert. Men det kan jo være at det er meningen, for å skape en slags avstand til bildet... gi oss en følelse av at dette ikke er helt ekte eller for å vise at det ikke er en realistisk setting. Kan også være ett utrykk for å si at dette ikke er menneskelige personer. Slik teknikk kan sette mye tanker i spinn, men som oftest brukes for sterk kontrast bare fordi det ser "tøfft" ut. Vet ikke hva trådstarter har tenkt, men det er nok bevisst fra hans side at kontrasten skulle være for hard. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Jada, var nok bevisst å bruke alt for mye kontrast, egentlig for å gi det et slags superstjerne preg, men som Bitex sier, kanskje det blir sjenerende mye, litt overveldende kanskje? En annen ting jeg lurer på er om dere synes det passer på dette bildet i det hele tatt- Siden det er meg som er avbildet der synes jeg jo det blir veldig tøft, men hva mener dere? Mottar kritikk med et stort smil! <-- (Afseth, du virker veldig intelligent, bare så du vet det ) ((Nei, det var ikke mobbing, jeg mener det)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå