Gå til innhold

SLI mellom 6600GT vivo og 6600GT

PioUs-JiN

Anbefalte innlegg

Jeg satt her og leste gjennom forskjellige tester osv. Der står det du må ha samme GPU for at SLI skal kunne kjøre, men så kom jeg på at det fantes produsenter som også selger vanlige skjermkort og vivo skjermkort.

så her kommer spørsmålet:

Er det mulig med SLI på et 6600GT vivo og et 6600GT når de kommer fra samme produsent?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trur det. Men hvorfor kjøre SLI med 2stk 6600GT når 1stk 6800GT er raskere ?

Jeg kjønner ikke hvor folk for det ifra....! To stk 6600GT i SLI er raskere enn en 6800GT i alle tester jeg har sett! Jeg kan jo selvfølgelig si meg enig i at to stk 6600GT er ikke vært det. Altså en 6800GT koster nesten det samme som 2stk6600GT (ytelse følger prisen her). Så hvorfor ikke kjøpe et 6800GT så når SLI i det hele tatt er vært og ha kjøpe enda et 6800GT og få en mind-blowing experience ut av det.....!

Lenke til kommentar

hm... grunnen til at jeg ikke kjøper et 6800GT er rett og slett fordi jeg ikke har råd til det på det nåværende tidspunktet, derfor så har jeg tenkt til å ha SLI.... og jeg skal bare ha et skjermkort som driver de fleste spill med bra kvalitet.

desuten så blir 2 stk. 6600GT = 3200 kr.

og et stk. 6800GT = 3700 kr.

bedre ytelse for mindre penger :)

dette er når vi prater om PCI-e kort. hadde det vært agp så hadde pris og ytelsesforskjellen vært mindre.

men pointet var omd et gikk med vivo og non-vivo kort i et SLI oppsett

Lenke til kommentar
Trur det. Men hvorfor kjøre SLI med 2stk 6600GT når 1stk 6800GT er raskere ?

Jeg kjønner ikke hvor folk for det ifra....! To stk 6600GT i SLI er raskere enn en 6800GT i alle tester jeg har sett! Jeg kan jo selvfølgelig si meg enig i at to stk 6600GT er ikke vært det. Altså en 6800GT koster nesten det samme som 2stk6600GT (ytelse følger prisen her). Så hvorfor ikke kjøpe et 6800GT så når SLI i det hele tatt er vært og ha kjøpe enda et 6800GT og få en mind-blowing experience ut av det.....!

Er du på tur? ALLE tester jeg har lest sier at 6800GT yter bedre enn 6600GT. Så dette blir feil å si, hvor mange tester har du lest? 2 stk 6600GT når ikke helt opp til 6800GT selv om det ikke er langt ifra.

Og forresten, 6800GT kan du få i agp til 3400 hvis du ikke har kjøpt pci-e enda. Men har du pci-e, kjøp heller X800XL. Det yter så godt som like bra som 6800GT, bedre på noen områder faktisk og det koster 2750 for sapphire sitt hos komplett.no. Sjekk ut det kortet, meget bra!

Lenke til kommentar

Gikk selv for Gainward Ultra 1960 ..GS VIVO PCIe GT6600 kort for å få et "billig" kort med VIVO mulighet (ikke prøvd enda, 1. dagen med ny HD..).

Det har SLI kobling så en dag langt fram kan et GT6600 kort settes i "par" for å forsøke SLI (om det er vits..). Så langt er ikke 6800 kort tilgjenelig med VIVO, da blir ATI X(800)850 muligheten om en skal ha et kort med "høy ytelse" og VIVO mulighet - ingen SLI løsning med dagens hovedkort (kommer vel om et øyeblikk..for ATI kort).

Lenke til kommentar

Jeg gravde opp en gammel test fra Anandtech som viser klart at 6600GT(SLI) er bedre enn 6800GT(ikke SLI) på lavere settings e.l. Høyere settings og pixel shader og alt sånt er 6800GT(ikke SLI) bedre en 6600GT(SLI). Så jeg beklager at jeg ikke husket helt riktig men i de fleste situasjoner så er nok 6600GT(SLI) bedre enn 6800GT(ikke SLI). Her er testen...

Skal se om jeg ikke graver opp noen flere tester...og bare så du vet det MacManus så har jeg lest mer enn to tester....

Lenke til kommentar
Jeg gravde opp en gammel test fra Anandtech som viser klart at 6600GT(SLI) er bedre enn 6800GT(ikke SLI) på lavere settings e.l. Høyere settings og pixel shader og alt sånt er 6800GT(ikke SLI) bedre en 6600GT(SLI). Så jeg beklager at jeg ikke husket helt riktig men i de fleste situasjoner så er nok 6600GT(SLI) bedre enn 6800GT(ikke SLI). Her er testen...

Skal se om jeg ikke graver opp noen flere tester...og bare så du vet det MacManus så har jeg lest mer enn to tester....

Nå vil jo de fleste ha litt høy oppløsning så da vil jo 6800GT være et bedre valg. Uansett ville jeg gått for et 6800GT enn 2 stk 6600GT!

Men er det pci-e ville jeg gått for X800XL framfor begge de alternativene.....

Lenke til kommentar

Leste de testene du la ut til andatech. Og der gikk det jo frem som du skrev at med AA og AF blir 6800gt raskere enn 6600gt(sli). Og hele poenget med å ha så mye kraft må jo være for å kunne kjøre med AA og AF. Eller?

Forøvrig så mener jeg å huske at man måtte ha to like kort for å kunne kjøre sli. Arester meg gjerne hvis jeg tar feil, for jeg har ingen erfaring på området, men referer bare til ting jeg har lest tidligere.

Lenke til kommentar

vær så snill folkens hold dere til topic.

Nei jeg kommer ikke til å kjøpe et 6800GT pga. at jeg ikke har penger til det!

men jeg har lyst på vivo og oppgraderingsmuligheter, derfor spør jeg om vivo-kort kan kjøre sammen med non-vivo-kort i SLI når de er fra samme produsent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...