kruder Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Lurer bare på om en pentium 4 prosessor med 3,2GHz er dobbelt så rask som en pentium M prosessor med 1,6GHz? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg i forskjellen mellom de to?? Jeg anntar at en pentium M prossesor er mindre enn en pentium 4... men går det så i de grader på bekostning av hastighet?? Hilsen undrende laptop-kjøper. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Skal du ha deg bærbar PC er Pentium-M best, ganske enkelt. Den bruker mindre strøm enn Pentium4, og dermed varer batteriet på din bærbare PC lenger. En P-M 2.0 Ghz er vel ca like rask som en 3.0 Ghz Pentium4 (jevnt over). Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 pentium M cpuene er mye raskere pr mhz enn p4, vil tippe en 1.6 mobile tilsvarer minst 2.8-3Ghz p4 Lenke til kommentar
Azton Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Nei den er ikke dobbel så rask. Er ikke helt sikker på hva en 1.6Ghz Pentium M CPU tilsvarer, men mener det er oppe i 3GHz sonen. Pentium M CPUene utvikler en del mindre varme enn P4 CPU. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 1,6 GHz Intel® Pentium® M Dothan 2MB cache (yter som Intel P4 2.7Ghz) 1,7 GHz Intel® Pentium® M Dothan 2MB cache (yter som Intel P4 2.9Ghz) 1,8 GHz Intel® Pentium® M Dothan 2MB cache (yter som Intel P4 3.1Ghz) 2,0 GHz Intel® Pentium® M Dothan 2MB cache (yter som Intel P4 3.4Ghz) Info fra Zepto Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Nei den er ikke dobbel så rask. Er ikke helt sikker på hva en 1.6Ghz Pentium M CPU tilsvarer, men mener det er oppe i 3GHz sonen. Pentium M CPUene utvikler en del mindre varme enn P4 CPU. Tja.. I en spilltest jeg så forleden lå Pentium M 2 Ghz ut til å ligge jevnt over P4 3,6. Lenke til kommentar
kruder Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Takker så mye for svar!!! Visste det der om varme og batteri - men det er litt forvirrende at man snakker om GHz på begge prosessorene - men at det ikke er samme GHz..... Men jeg fikk jo svar på det jeg lurte på Lenke til kommentar
Uniwill259IA1 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 En pentium M 1.8 tilsvarer omtrent en pentium 4 3.0. Det er helt utelukket for de fleste behov og kjøpe noe annet en M prosesor idag. Sonoma og Napa er kommende platformer men er lite info om disse på nåværende tidspunk. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 1,6 GHz Intel® Pentium® M Dothan 2MB cache (yter som Intel P4 2.7Ghz)1,7 GHz Intel® Pentium® M Dothan 2MB cache (yter som Intel P4 2.9Ghz) 1,8 GHz Intel® Pentium® M Dothan 2MB cache (yter som Intel P4 3.1Ghz) 2,0 GHz Intel® Pentium® M Dothan 2MB cache (yter som Intel P4 3.4Ghz) Info fra Zepto Pentium-M er meget bra, og idéell i bærbare PCer! Men den er neppe så bra som Zepto vil ha det til. De selger jo Pentium-M, og er derfor interessert i å framstille den så godt som mulig, og litt til... Styrken til en del av Pentium 4-prosessorene er at de har HyperThreading, noe som gjør at de takler veldig bra at du har flere programmer gående samtidig. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Min erfaring er at disse verdiene over hvor mye en M yter i forhold til P4 bør taes med en klype salt. Har en 1.6 Ghz Dothan i laptop'en og en XP 2500+ i stasjonere og synes at den stasjonere er hakket raskere. Har riktig nok bare 512 mb ram og 5400rpm harddisk i laptop'en, men føler at det den ikke yter 2,7 Ghz. En pentium M 1.8 tilsvarer omtrent en pentium 4 3.0. Det er helt utelukket for de fleste behov og kjøpe noe annet en M prosesor idag. Sonoma og Napa er kommende platformer men er lite info om disse på nåværende tidspunk. Nå er jo AMD sin Athlon 64 Mobile prosessor også et veldig godt valg når det gjelder laptop. Grei strømforbruk og gjevnt over god ytelse. Endret 19. februar 2005 av phoen|x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå