Drunk_Panda Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg skal på TG i påska, og har aldri vært der før... Så jeg lurte på hva dere kunne anbefale som tips til at pc'en min ikke blir stjålet eller stappa full av virus... Jeg har tenkt til å legge inn passord på windows (vet ikke hvordan jeg fikser bios passord). Har også tenk å ta på hengelås på kabinettet. Men holder det med et vanlig windows passord og brannmur for at pc'en min skal blokkere mulige hackere på TG? Lenke til kommentar
Mosy Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg har selv vært på TG de siste 5 årene, skal i år også, og har aldri hatt noe problemer med at PCn har blitt hacket eller "tyv-lånt". Ei heller tyveri har vært et problem for min del, (men ikke legg fra deg mobilen oppå tastaturet når du skal spse:p). anti-virus er vel den viktigste forsikringen du kan trenge. Og et windows-passord er nok lur det og, men jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig:). Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 burde å huske administrator passordet i windows. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 det du trenger er vel antivirus, admin-passord, en spy-ware fri pc, en virus-fri pc, en brannmur Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 det du trenger er vel antivirus, admin-passord, en spy-ware fri pc, en virus-fri pc, en brannmur Og kabinett-lås og sunt bondevett. Lenke til kommentar
Spontan Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Vis du tenkte på noen gode programmer så vil jeg anbefale bitdefender last det ned på www.download.com #resten av innholdet er fjernet då det bryter med retningslinjene til forumet# Mvh spontan Endret 23. februar 2005 av Jankee Lenke til kommentar
A|3x Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 hoho spontanluringen Men ja.. virusprogg er oppskrytt, bare ikke klikk på "want to be an operator in #ircchan? click this www.skumleurloioioi.net\visushaxx.exe" osv Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 det du trenger er vel antivirus, admin-passord, en spy-ware fri pc, en virus-fri pc, en brannmur Og kabinett-lås og sunt bondevett. jah... må bruke makt for å kome seg inni Ikkje så lurt å prøve seg på den kassa Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Får satse på at Chieftec-låsen min holder. Endret 23. februar 2005 av niXon^^ Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg har bare en shuttle, noen risk for at en slemming plutselig plukker den opp under armen å springer av gårde? :O Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 nei, egentlig ikke, jeg har aldri hørt om at en pc har blitt stjelt... men muligheten er jo der... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 en kompis fikk frastjelt: tastatur, mus og musematte. vips der var 1300,- borte.. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 fordel å ikke ha trådløst da.... Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 norton Firewall er kjekt å ha før du drar dit. Ellers pleier det ikke å være et problem med tyveri, bare husk å "gjemme" trådløse gjenstander Lenke til kommentar
picatta Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 bare last en masse shait der, og så formaterer du når du kommer hjem kjedelig arbeid, men da funker den nå toppers etterpå hehe... Anbefaler Norton Systemworks, windows sin firewall i SP2 funker greit nok den, hvis du føler at du MÅ ha noe bedre så går du for zonealarm sin... På spyware siden så laster du ned Spybot S&D, bare husk å immunisere med det programmet så bør du slippe å få altfor mye problemer... Hjelper lite med tusen programmet hvis du laster ned en trojan selv så, ikke ta ned all dritt som du kommer over.... Lenke til kommentar
Steiken Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 var på trippel-lan og brukte anti virsu firewall, og passord for og logge meg på.. logget meg av for kvar gong eg gjek fra pcen.med de var jo bare ca250 stk. hadde d2lod cden i pcen, har ikkje lås på luka, og den har eg enda. tips er vel at du ikkje drar me deg for mye cder, cracke spille dine.. har lov til de vist du eiger spille. og ta vare på mob, penger og anna stesj du har me deg.... så ska vel de gå bra. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 fordel å ikke ha trådløst da.... Er så lei av og høre dette, hva skal en tyv med en mus, når han ikke har mottaker? greitt nokk, kansje han har det fra før, men er det så mye vanskligere og ta en mus med lending? NEI! Jeg vil si det er en kraftig fordel og ha trådløst, du kan putte musa i lomma når du går fra plassen din, det er mye sikrer enn og ha mus med tråd. og når det kommer til tastatur, jeg tror den du sitter med vil reagere hvis noen bare kom og tok tastaturen ditt, dessuten er tastatur mye større og vanskligere å stjele, man putter de ikke bare i lomma. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Skal skaffe en genial liten ting du plugger inn i USB-porten med en liten brikke du har på deg. Når du er lengre enn 5 meter unna PC'n så kommer det et passord-felt opp. Da kan du enten skrive inn et passord eller bevege deg innenfor denne 5-meter radiusen og da forsvinner denne sperra. Genialt Lenke til kommentar
Steiken Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 de hadde vet ein i de og legge igjen ein link da!!! men vist forlk er så dum og stjeler mus, tastatur osv på et lan så har di utrolikt lite og gjøre på.... vis noen er så sykt redd for tinga sine så har du 2 valg: ikkje gå på lanet : kobl fra mus osv og pakk de i ein sekk og sove me de gå på driteren me de..... Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 ... eller be sidemannen, som du antakeligvis kjenner om å passe på tinga dine mens du er borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå