Mamia Skrevet 10. september 2001 Del Skrevet 10. september 2001 Hei! Takk for flotte og nyttige sider. Dette har jeg ventet på ;0) Spørsmål: Jeg har et problem når jeg skal overføre den redigerte filmen tilbake til kameraet. I guiden til Adobe Premiere står det: "Så skal du Gå opp på hovedmenyen og velg File>Export Timeline> Export To Tape." Dette får jeg som svar: "The DV device is unavailabel for device control" ...og her står jeg fast! "5¤#%¤%& Jeg har Pinnaclekort. Har også prøvd å overføre filmen til videokameraet her. Får da kun svart bilde uten lyd på kamera.... Håper noen kan hjelpe amatør! Lenke til kommentar
tvika Skrevet 26. september 2001 Del Skrevet 26. september 2001 Hadde og har delvis samme problem. Videokameraet ditt støtter antaklig kun DV-out. DVS at DV-in (som du trenger for å få filmen til kameraet) er deaktiviert. Du kan fikse dette selv ved å kjøpe et program og en ledning som du kobler til kameraet via paralellporten (koster ca 2-300 kr) og DV-In blir aktivert. Sjekk http://www.lynxdv.com. Jeg er taknemlig hvis du sier hvordan det går. For jeg har ikke fått dette til å fungere skikkelig. DV-In er aktivert (Står DV-In in i hjørne i søkevinduet på kameraet) og jeg greier å overføre filmen til kameraet. Problemet mitt er at filmen bare kommer delvis inn - som regel blir det bare "blåskjerm". Jeg bruker pinnacle og Sony pc5e. mvh TV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå