franksun Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 hei, lurer på om det finnes en lett windows-versjon som jeg kan bruke som server som skal kjøre på en 133mhz med 32 mb ram, skal kjøre iis på den. Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Du har for lite minne, oppgrader minne og eventuelt installer Win2K. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) hei, lurer på om det finnes en lett windows-versjon som jeg kan bruke som server som skal kjøre på en 133mhz med 32 mb ram, skal kjøre iis på den. Hvorfor akkurat win? Det finnes jo meget gode alteratver på linuxsiden da Endret 26. februar 2005 av Xander^ Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 hei, lurer på om det finnes en lett windows-versjon som jeg kan bruke som server som skal kjøre på en 133mhz med 32 mb ram, skal kjøre iis på den. Hvorfor akkurat win? Det finnes jo meget gode alteratver på linuxsiden da Men med den maskinvaren ville jeg anbefalt å oppgradere uansett hva han velger. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hvis du har valgt linux hadde du fått utnyttet maskinen mye mer. win på en slik maskin er ikke å anbefalle i det heletatt. Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hvis dere som anbefaler Linux (skulle gjerne ha gjort det selv) har lest første innlegg så skal han kjøre IIS på maskinen, og da er ikke Linux et alternativ. Husker for et par år tilbake så kjørte jeg selv en IIS server på en bærbar 486/50 12MB RAM WIN95 og det fungerte til å teste noen ASP script. Så hvis franksun MÅ bruke den maskinen så vil det fungere, men det vil gå treigt. Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hvis dere som anbefaler Linux (skulle gjerne ha gjort det selv) har lest første innlegg så skal han kjøre IIS på maskinen, og da er ikke Linux et alternativ. Husker for et par år tilbake så kjørte jeg selv en IIS server på en bærbar 486/50 12MB RAM WIN95 og det fungerte til å teste noen ASP script. Så hvis franksun MÅ bruke den maskinen så vil det fungere, men det vil gå treigt. Si meg, hva skulle hindre han fra å emigrere til ett alternativ til Internet Information Server, f.eks Apache? IIS er lettere? :O Du finner trolig ikke en webserver som er lettere å sette opp som Apache, etter alt jeg har erfart. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Derfor jeg anbefalte Linux, var fordi jeg fortstod det slik at han skulle bruke IIS som vanlig webserver, da vil jo linux med apache også virke topp. så lenge man ikke skal bruke noe microsoft fixfaxeri som .net framework. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå