Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL og p2p

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt 2048/256 (det var på tilbud nå er jeg tilbake til "bare" 1024/256)abonnement fra Telenor og fikk maksimale hastigheter i Limewire, Morpheus og WinMX. Men det var først etter at jeg åpnet de riktige portene på den trådløse basestasjonen. Turbo-torrent, Azereus(tror det het det), DC og DC++ har jeg ikke fått til å funke bra eller i de hele tatt(DC ville absolutt ikke uansett vilken porter jeg åpnet...).

For å summere: for meg går det bra på gnuttella nettverkene men bit torrent og DC gikk dårlig, kan hende at det var noe med pc'n men jeg har prøvd det på 3 pc'r på denne linja og det gikk ikke.

Håper det hjalp

Lenke til kommentar

Regel nr. en er å åpne alle portene som skal tas i bruk av p2p-programmet.

Selv bruker jeg eMule via en d-link 714p+ router på ei Telenor 2048/256 kbit/s linje. Det jeg gjorde var å gå til www.d-link.com og gikk inn på support. Her fant jeg flotte brukerveiledninger om hvordan jeg skulle åpne portene til alle p2p programmer jeg måtte ønske.

Det som begrenser nedlastingshastigheten på eMule er opplastingshastigheten. Siden telenor er så gavmilde å gi oss hele 256kbit/s ut :tease:, så sier det seg selv at nedlastingshastigheten sjeldent kommer opp i 2048kbit/s. Dette er iallefall tilfellet her hos meg.

Om man har 256kbit/s ut så vil jeg anbefale å begrense uthastigheten til maks 25KB/s. Dette er for at utlinja ikke skal blokkere for all tilgjengelig overhead.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...