Scap3r Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Har 4 idetilkoblinger på hovedkortet Primary master : Samsung (Harddisk) Primary slave : WDC (Harddisk Secondary master: Sony cdrom Secondary slave : Sony cdrw. har bestillt en ny harddisk på 80 gig, det er mulig å kjøre 3 harddisker ikke sant! Slik at det blir seende slik ut Primary master : Samsung (Harddisk) Primary slave : WDC (Harddisk Secondary master: WDC (Harddisk) Secondary slave : Sony cdrom Kan dette by på noen slags problemer??? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Ingen problemer med det oppsettet. Men hva med cd-brenneren din? Lenke til kommentar
Scap3r Skrevet 22. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2002 hehe den kan dø! 4x!!! nuff said Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Nei det skal gå helt bra det. Bare pass på å stille jumperene riktig. Men jeg tror det blir litt ytelse tap hvis man har CD-ROM og HDD på en og samme IDE-kabel. Hvertfall hvis man skal legge over fra CD-ROM til HDD. Jeg er ikke sikker men jeg tror ikke to enheter kan sende samtidig på en IDE-kabel. Sett heller den nye HDD sammen med en annen HDD. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 eller kjøp deg en ide kontroller for 300 spenn, så slipper du å tenke på det :] Lenke til kommentar
Scap3r Skrevet 22. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2002 Quote: Sett heller den nye HDD sammen med en annen HDD. Hvordan kan jeg gjøre det da? hehehe har jo 2 harddisker fra før. har bare 4 tilkoblinger, så da må en av harddiskene dele plass med cdrommen. Trur det går bra jeg.. går det til helvete kjøper jeg en slik ide kontroller.. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Vurderer en slik IDE-kontroller. Noen som har noe å anbefale? Lenke til kommentar
Okie85 Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Går helt fint det.. har; primary master: wd, hd -"- slave : ibm, hd secondary master: wd, hd (venter på ny) -"- slave : plextor brenner Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Quote: Den 2002-06-22 20:23, borre skrev:Ingen problemer med det oppsettet.Men hva med cd-brenneren din? Quote: hehe den kan dø! 4x!!! nuff said Hum, hvis du har rask CD-brenner (lesehastighet) kan du jo bruke CD brenneren istedet for cd-romen. Dette gjør jeg, og det funker knallbra! (men så laster jeg lite fra CD'en da) Eneste som trekker ned da er hvis du har VELDIG treg søketid på cd-brenneren. Litt værre blir det uansett da Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Quote: Den 2002-06-22 20:59, Nostradamus skrev:Vurderer en slik IDE-kontroller. Noen som har noe å anbefale? Promise ATA-100 kontroller: 509 kr (Promise Ultra100TX2 U-ATA100) ---"--- ATA-133 kontroller: 735 kr (Promise Ultra100TX2 U-ATA/133) (prisene funnet på komplett.no) Har selv et Promise ATA-100 kort... og det er utmerket og har veldig bra ytelse... Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Hvorfor ikke kjøpe en Raid-kontroller med det samme? Den kan også brukes som ide-kontr., men den har flere muligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå