Gå til innhold

Olympus u mju 300 plutselig odelagt

Anbefalte innlegg

Hei.

Mitt mju 300 gikk plutselig i stykker her for 2 uker siden, det har fungert utmerket fra forste dag jeg fikk det. tenkte noen av dere kunne gi meg en grunn hvorfor det ble odelagt, for jeg har nemlig ikke peil. Jeg tok noe bilder av noen hus, skrudde det av og da jeg skrudde det pa tok det ikke bilder lenger... det kom pa, men da jeg trykket pa utlosern skjedde det ikke noe. da jeg kom hjem (si 1 time etter at dette skjedde) provde jeg pa nytt, jeg skrudde det pa og linsa kom ut, etter 2 sekunder "rebootet" kameraet seg og linsa gikk inn igjen, slik holdt det pa helt til jeg tok lokket foran linsa (sann man skrur det av, for dere som ikke er kjent med mju modellene ;))

jeg fikk fortsatt tatt bilder fra kameraet til pcen (flaks for meg, fordi dette var bilder av sydney, jeg er forresten utvekslings student..) jeg har ladet opp batteriet det funker ikke noe bedre da. jeg provde ytterligere en gang til igar. da ville ikke engang linsa komme ut, eller vise bilder modus.

Dette bare "skjedde" jeg ikke mistet det eller fatt noe vann i det, selvom mju serien skal tale litt av dettte, menmen. dermed gar turen til kjop av nytt kamera.

Valget har statt mellom, finepix s7000, c8080 eller e300. Jeg tror jeg har skjont at e300 er litt for avensert for meg og dyrt, selvom jeg kanskje gar til innkjop av slr etterhver, hvem vet :)

sa dermed tenkte jeg kunne fa noen meninger om s7000 og c8080 (fujifilm/olympus) har allerede lest tester etc, men vil ha meninger her folkens.

MEN sa kom jeg over et tilbud, u mju mini for ca 2500 inkl. vannhus. dette hortes jo spennendes ut, med tanke pa at jeg akkurat har startet a surfe, og holdt pa med dykking et liten stund. tenkte det kunne vart goy a teste kameraer under vann ogsa!! men vet dere hvor langt dette undervann huset taler av dybde? hvis det kun er noen fa meter tror jeg at hopper bort fra dette tilbudet.

Uansett, jeg liker a ta bilder av natur, sjo, sol, jeg liker ogsa makro funksjon og zoom! haper dere kan hjelpe meg sa fort som mulig.

Haper det ikke ble altfor langt, men thanks in advance

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå husker jeg ikke nøyaktig hvor gammelt Mju-300 er, men tror det faller inn under den nye kjøpsloven. I såfall har du fem års reklamasjonsrett... kan ihvertfall prøve deg på det. Det dekker ikke slitasjeskader, men skader ikke å be et verksted ta en titt.

Ellers er nok mju-mini en grei erstatning for mju-300, men det mangler optisk søker hvis det er noe du tror du kommer til å savne. Hvor langt ned undervannshuset rekker, vet jeg ikke, men hvis det ikke heter dykkerhus, tror jeg ikke du kommer særlig langt ned. Spør der du fikk tilbudet.

Lenke til kommentar

Mitt mju 300 er 25mnd gammelt, sa jeg vet ikke om det faller inn under den garanti saken. jeg provde meg pa a si: hvis en man kjoper et produkt som er ment a vare, har man 5 ars garanti. han skrev tilbake at det var reklamasjon, feil som har vart der hele tiden etc. sa jeg tror ikke jeg far noe penger igjen. er det lurt a prove seg pa forsikring, som at det ble odelagt under en flytur?!?

na er det jo sann at jeg er keen pa litt zoom, sa jeg tror jeg dropper mju mini.

Noen andre som har noen meninger ang s7000 eller c8080. hvilket kamera som har best value for money?!

EDIT Er vel verdt a nevne at jeg fikk en fotobok til jul og at jeg har lyst til a prove ut manuelle instillinger etterhvert ;)

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...