Gå til innhold

Finne unix time basert på år/uke

Anbefalte innlegg

Jeg er nødt til å lufte tankene om dette, for jeg lurer på om jeg tenker for avansert i forhold til hvordan jeg skal løse problemet. Er nok av personer på forumet her som kan tenke klarere enn meg når jeg har sittet og fundert i lang tid. Friske hoder kan skape mye!

Mål

For å gjøre det mest mulig oversiktlig vil jeg vite hva som skjer på websiden min de neste tre ukene: Hvilke artikler som er planlagt publisert, hvilke voter osv. Jeg vil presentere resultatet i en tabell for hver uke, tre uker fremover, med to kolnner: En for navnet på ukedagen, og en med overskriften på artikkelen/voten.

Problemet

Jeg vet ukenummeret og hvilket år det er.

Jeg vet ikke unix timestamp for kl 00:00:00 hver dag i valgte uke, eller hvordan jeg skal finne det. Det trenger jeg for å finne ut hvilke artikler som er planlagt publisert osv.

Forsøk på løsning

Jeg har tenkt litt på å finne antall dager fra 1. januar med date("z"), men tror det er en avansert løsning i forhold til en optimal løsning.

Hvordan skal jeg løse problemet (mulig tittelen er litt misvisende, ettersom jeg underforstått setter spørsmålstegn ved å basere seg på ukens nummer)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å bruke mktime() må jeg vite dato, måned og år. Hadde jeg visst dato, måned og år hadde jeg visst alt jeg trengte for å finne de artiklene som skal publiseres de kommende ukene, og da hadde det ikke vært noe problem :-) Greia er at jeg kun vet årstall og ukenummer - og spør etter enkleste måte å finne unix time på basert på den informasjonen.

Lenke til kommentar
Finne unix time basert på år/uke

Jeg vet ukenummeret og hvilket år det er.

Jeg vet ikke unix timestamp for kl 00:00:00 hver dag i valgte uke, eller hvordan jeg skal finne det.

Greia er at jeg kun vet årstall og ukenummer - og spør etter enkleste måte å finne unix time på basert på den informasjonen.

Jeg er ute etter å finne timestamp for klokken 00:00:00 den første mandagen i uke med nummer nn i år nnnn :roll:

Hva er det du vil ha? Vil du ha timestamp for de neste 21 (7*3) dagene?

Ønsker å vite timestamp for de neste 21 dagene, fra og med mandag i inneværende uke. Byr ikke på særlige utfordringer å finne hver enkelt dag, så jeg sitter igrunn fast ved hvordan finne timestamp for kl 00:00:00 den første mandagen i inneværende uke.

Endret av fjartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...