Gå til innhold

En liten innføring i xp hadde vært finfint :)

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg en forklaring (eller link) på hvordan xp blir fordelt?

Dette har jeg fått med meg/lurer på:

-er hunter, så om jeg angriper før dyret mitt så får jeg mer xp en motsatt

-om dyret bare denger et monster får jeg 0 xp

-xp blir fordelt på party`et, men om vi f.eks er 3stk, vil da xp fordeles på 4 (3+pet), eller vil den fordeles på 3 (hvor min xp deles litt ut på dyret).

-hvordan fungerer det om 2 personer denger et monster, men er ulik lv(får de samme antall xp)?

-får du xp etter hvor mye du skader?

(snakker her om PvE)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan gi meg en forklaring (eller link) på hvordan xp blir fordelt?

Dette har jeg fått med meg/lurer på:

-er hunter, så om jeg angriper før dyret mitt så får jeg mer xp en motsatt

-om dyret bare denger et monster får jeg 0 xp

-xp blir fordelt på party`et, men om vi f.eks er 3stk, vil da xp fordeles på 4 (3+pet), eller vil den fordeles på 3 (hvor min xp deles litt ut på dyret).

-hvordan fungerer det om 2 personer denger et monster, men er ulik lv(får de samme antall xp)?

-får du xp etter hvor mye du skader?

(snakker her om PvE)

Du får ikke mindre exp av at dyret ditt angriper først.

Du får exp for monster dyret ditt dreper så lenge du, dyret ditt eller en i samme party som du fikk 'first hit'.

Exp blir fordelt på antall party members. Det deles ikke ut exp til pets.

Lavere level folk får mer exp av å denge monster enn høyere level folk.

Du får ikke exp etter hvor mye du skader.

Lenke til kommentar

Dyra får XP basert på hva Hunter får av XP, men det går ikke utover antall XP Hunter/resten av party får. Hadde Pet talt som en party member hva XP angår, så kan man banne på at Huntere nesten aldri hadde funnet party å joine..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Cappo; du skriver at du ikke får mindre xp dersom dyret ditt angriper først (dette har jeg lest stikk motsatt på en av sticky-trådene på www.worldofwarcraft.com, klarer selvsagt ikke finne denne tråden i farten nå).

Noen som kan gi en LINK til en xp forklaring (stoler ikke helt på ting som bare blir skrevet utifra lufta).

Var selv med en kamerat igår, jeg et level høyere enn han... og jeg fikk ca130 xp for å denge et monster, mens han fikk rundt 60. Begge dasket samme monster, også videre... derfor vi lurer litt :D

Greit å vite hva som teller

Lenke til kommentar
Cappo; du skriver at du ikke får mindre xp dersom dyret ditt angriper først (dette har jeg lest stikk motsatt på en av sticky-trådene på www.worldofwarcraft.com, klarer selvsagt ikke finne denne tråden i farten nå).

Noen som kan gi en LINK til en xp forklaring (stoler ikke helt på ting som bare blir skrevet utifra lufta).

Var selv med en kamerat igår, jeg et level høyere enn han... og jeg fikk ca130 xp for å denge et monster, mens han fikk rundt 60. Begge dasket samme monster, også videre... derfor vi lurer litt :D

Greit å vite hva som teller

Sikker på at du ikke hadde "rested status" da? Da får man 200% xp av et monster.

Lenke til kommentar

Tror ikke det har noe med skade tildelt..

Det monsteret dere dasket, var det nærere din level eller hans?

Fordi jeg tror Blizzard har lagt inn en funksjon som gjør at en lavere level ikke får sinnsykt med XP for å denge monster X levler høyere enn seg selv hvis han får hjelp av en som er høyere level... altså en såkalt "powerlevling" sperre... Så hvis det var tilfellet, så kan det by på forklaringen?

Ellers kunne en 1st level groupe med lvl 60 folk, og stått og sett på mens de denga lvl 50+ mobs og raka inn XP uten like...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Som Lee sier så har Blizzard lagt inn en "sperre" som gjør at man ikke får full xp av monster som er +-5 leveller for deg selv.

Og som Hkon er inne på så kan det ha med rested funksjonen å gjøre. Det har ikke noe å si at dere logget dere INN likt, det som har noe å si er hvor lenge siden det var dere var innlogget sist. Hvis han bare hadde en pause på en time, mens du kanskje hadde en dags opphold, så vil du ha en lenger rested-mode enn han.

Lenke til kommentar

Du kan banne på at det var rested status såfremt dere var i nærheten av hverandre. Om dere ikke var skjedde nok følgende: Du drepte et monster som han ikke var nært nok til å få xp (full xp: 130). Så gikk du mot ham og kom innenfor rekkevidde av hans kill, så da ble xp delt mellom dere (han 60, du 65). Lett å ikke se en xp-"pop" når du er på farten. Alle tall er omtrentlige.

Høyere level i et party får mer xp. Ikke mindre som nevnt av andre tidligere. Det er ikke så mye per pop, men det adder opp, så min anbefaling er å skaffe members ±2 levler, ikke mer, ellers blir det litt merkelig fordeling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...