robgar Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Hei, jeg får denne feilmeldingen når jeg skal inkludere filer i mine script: Warning: Failed opening 'news.php?range=10' for inclusion (include_path='.;c:\php4\pear') in d:\www\bmc_new_style\tmp8lsb2c5t7r.php on line 120 Jeg bruker EasyPHP og det var etter instalasjonen av dette at dette problemet startet. (Det virket uten problemer før, når jeg instalerte apache, php og mysql manuelt..) Hva er det som forårsaker denne feilmeldingen? NB, jeg gikk inn i php.ini og slettet linjen med "include_path = "et eller annet"", men det hjalp ikke... Takker for svar. robgar. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg byttet ut "news.php?range=10" med "news.php" og da virket det... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 For å utdype, du kan ikke inkludere filer med variabler, slikt du forsøkte på her, kun filer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) For å utdype, du kan ikke inkludere filer med variabler, slikt du forsøkte på her, kun filer. Måtte isåfall blitt slik: <? $variabel = 10 include("noe.php"); ?> Endret 19. februar 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
robgar Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 ok, takk for hjelpen! Tenkte ikke på det med variablene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 ok, takk for hjelpen! Tenkte ikke på det med variablene Istedenfor å ha variabelen i stien til fila, slik du gjør i browsere, så lager du bare variabelen utenom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå