Gå til innhold

Norton IS eller AVG + Zone alarm ?

Anbefalte innlegg

en kamerat av meghar norton internett securety og anti-virus, men jeg syntes norton bruker så mye resurser også hopper det opp overalt om bare tull og tøys.

har heller ikke hørt veldig mye positivt om dette programmet, så burde han bytte til AVG free edition og zone alarm(eller en annen gratis brannmur) eller er norton bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg må si at etter å ha prøvd NIS vs AVG er jeg helt enig i at NIS er et dråg å dra på hvis man ikke har en kraftig maskin. Og de finner ca like mye ved scanning. Hvem som er best på akkurat det vil jo variere hele tiden, det er neppe slik at en aktør ALLTID er først ute med nye tillegg i virusdatabasene.

Men når det er sagt virker det ut fra egen erfaring, for meg åpenbart at Norton er mye bedre på å stoppe ting fra å komme inn i det hele tatt. På det området har jeg ikke latt meg imponere av AVG.

Nå skal ikke jeg påstå at det er slik eller sånn, og det syns jeg andre her også burde holde seg for gode for, det er ikke så enkelt som at det ene suger og det andre er fantastisk. Realtime sikkerhet er jo en balanse mellom brukervennlighet og sikkerhet. Det ene ytterpuktet er noe som varsler enhver aktivitet, og sjekker og dobbeltsjekker, det andre er et helt passivt skanneverktøy, også har man alt i mellom, som de forskjellige programmene på forskjellig vis er.

Nå skal ikke dette være noen forsvars- tale for eller mot det ene eller andre, syns bare det virker som det er en del "innøvde" fraser spesielt mot Norton hver gang temaet er fremme her. Er ikke så sikker på hvor grundig de som uttaler seg har testet feks NIS 05 før de slakter. Det er vel litt naivt å tro at Symantech er selvhøtidelige idioter, og amatører, som driter i sikkerhet bare de får slukt mest mulig resurser ut av maskinen din...

Selv bruker jeg både Norton, AVG og Avast, alt til sitt bruk, og ettersom hvor mye resurser jeg har tilgjengelig. Ser absolutt både fordeler og ulemper med alle jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Er ikke så sikker på hvor grundig de som uttaler seg har testet feks NIS 05 før de slakter.
HEi! Har selv testet NIS 2005 i ca. en måned go det holder! Dataen gikk veldig mye tregere, oppstarten tok bortimot 30 sek. lengre enn til vanlig, av og til mer. :nei:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...