Heatsink Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 en kamerat av meghar norton internett securety og anti-virus, men jeg syntes norton bruker så mye resurser også hopper det opp overalt om bare tull og tøys. har heller ikke hørt veldig mye positivt om dette programmet, så burde han bytte til AVG free edition og zone alarm(eller en annen gratis brannmur) eller er norton bedre? Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 AVG/Avast pluss en annen gratis brannmur fungerer like bra (minst). De tar seg heller ikke så høytidlig som Norton, i tillegg kan man faktisk avinstallere de . Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Zone alarm og avg er bedre synes jeg ihvertfall Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Avast + Sygate [punktum] Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hei! Fo all del ikke NIS , alt annet er som oftest bedre Har selv erfart litt av hvert med NIS, ikke akkurat positive ting. Maskinen går jo veldig tregt med NIS installert og så er den vanskelig å avinstallere Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Det ble AVG og sygate Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Jeg må si at etter å ha prøvd NIS vs AVG er jeg helt enig i at NIS er et dråg å dra på hvis man ikke har en kraftig maskin. Og de finner ca like mye ved scanning. Hvem som er best på akkurat det vil jo variere hele tiden, det er neppe slik at en aktør ALLTID er først ute med nye tillegg i virusdatabasene. Men når det er sagt virker det ut fra egen erfaring, for meg åpenbart at Norton er mye bedre på å stoppe ting fra å komme inn i det hele tatt. På det området har jeg ikke latt meg imponere av AVG. Nå skal ikke jeg påstå at det er slik eller sånn, og det syns jeg andre her også burde holde seg for gode for, det er ikke så enkelt som at det ene suger og det andre er fantastisk. Realtime sikkerhet er jo en balanse mellom brukervennlighet og sikkerhet. Det ene ytterpuktet er noe som varsler enhver aktivitet, og sjekker og dobbeltsjekker, det andre er et helt passivt skanneverktøy, også har man alt i mellom, som de forskjellige programmene på forskjellig vis er. Nå skal ikke dette være noen forsvars- tale for eller mot det ene eller andre, syns bare det virker som det er en del "innøvde" fraser spesielt mot Norton hver gang temaet er fremme her. Er ikke så sikker på hvor grundig de som uttaler seg har testet feks NIS 05 før de slakter. Det er vel litt naivt å tro at Symantech er selvhøtidelige idioter, og amatører, som driter i sikkerhet bare de får slukt mest mulig resurser ut av maskinen din... Selv bruker jeg både Norton, AVG og Avast, alt til sitt bruk, og ettersom hvor mye resurser jeg har tilgjengelig. Ser absolutt både fordeler og ulemper med alle jeg har prøvd. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Er ikke så sikker på hvor grundig de som uttaler seg har testet feks NIS 05 før de slakter. HEi! Har selv testet NIS 2005 i ca. en måned go det holder! Dataen gikk veldig mye tregere, oppstarten tok bortimot 30 sek. lengre enn til vanlig, av og til mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå