Gå til innhold

Lager meg billig vannkjøling!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser bra ut det der! Heldig som har tilgang på fres. Pass på å gjøre alle mål skikkelig, slik at du er sikker på at den passer bra til hovedkort og cpu. Ta også en lang lekasjetest før du monterer den. Hvis du vil ha blokken blank og fin, er vel eddik og salt et fint triks.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg endelig fått litt fart på prosjektet igjen :!:

Har nå fått skaffa meg vannpupmpe, (fra ei vaskemaskin ^__^ )

Og fikk tak i et varmeapparatregister fra en vraka Toyota Camry !

Knuste visstnok hele dashbordet med brekkjærn og slegge for og få den ut men :innocent::whistle:

:blush:

Slanger er også på plass. Skaffa meg armerte høytrykkslanger som er beregnet for olje :cool:

Vet ikke hva jeg skal bruke til tank ennå :hmm: ... bare det som står igjen nå! før jeg testkjører hele systemet et par dager!

Har skrevet litt mer og lagt inn bilder på hjemmesia mi: her!

Blir spennende å se hvordan du ska feste den over cpu

Den blokka jeg har nå er dessverre ikke bred nok til at jeg kan feste den i de 4 hullene på hovedkort! har derfor tenkt og feste den med klips jeg tar fra ei annen kjøleribbe, eller at jeg lager meg noe selv!

Men skal begynne på en ny blokk etter jeg er ferdig med denne!

Bilde av blokk

Rillene skal jeg frese til i slikt mønster som på RBX blokka! slik at jeg får skikkelig turbulens i vannet over core. Kjører AMD Sempron 3000 (Socket A) så core er cirka 1x1 cm!

Håper også å vinne noen grader på at jeg kjører 1/2" slange inn i midten og 2 3/8 ut på hver side, samt det med RBX design på ribbene! =)

Da lager jeg blokka slik at jeg får festet den med de 4 hullene på hovedkortet =)

Kommer tilbake med temp før og etter osv.. når jeg har fått montert det hele! samt at jeg oppdaterer på hjemmesida :yes:

Stay tuned ^__^

#IMG-tag redigert over til link då størrelsen på bildet er "litt" for stort, moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Vaskemaskinpumpene er lagd for korte perioder. skal vistnokk ikke gå lenge nok til at den kan brukes i pc :(

*har en liggende på pulten min her. går helt fint, men kan ikke bruke den*

Kjenner noen som har brukt vaskemaskinpumper og de har fungert greit en stund nå :hmm:

Lenke til kommentar
Vaskemaskinpumpene er lagd for korte perioder. skal vistnokk ikke gå lenge nok til at den kan brukes i pc :(

*har en liggende på pulten min her. går helt fint, men kan ikke bruke den*

Kjenner noen som har brukt vaskemaskinpumper og de har fungert greit en stund nå :hmm:

hvor lenge er det snakk om? kansje det er håp for meg også?

men dette kommer nok helt ann på modellene

Lenke til kommentar

Prosjektet er ikke avsluttet nei! venter på at en kompis skal sende meg bilder av radiatoren og pumpa, men han er så treg! forresten så har jeg bestilt meg ny pumpe.. ettersom at vaskemaskinpumper ikke er beregnet for og gå konstant! :!:

kommer ikke til og si/oppdatere mer om prosjektet her..

fortsettelsen er her :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...