genstian Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) hei. jeg installerer gentoo for AMD64 fra stage1 nå, men da jeg bootstraper #cd /usr/portage #scripts/bootstrap.sh og når jeg kommer til compilasjon av gcc så får jeg en error cannot run C program. + masse errorer etter det. så går den ut av bootstrap. fikk samme error på stage2 i #emerge system under gcc. hva er galt? make.conf ser slik ut: CHOST="x86_64-pc-linux-gnu" CFLAGS="-march=athlon64 -pipe -O3" CXXFLAGS="${CFLAGE}" USE="X gtk gtk2 qt ssl gnome kde" EDIT:bedre nå? EDIT2:flere..... Endret 20. februar 2005 av hotstian Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Det er ikke så rart ting går galt når du kjører bootstrip-scriptet istedet for boostrap-scriptet. Utover det, skyldes nok eventuelle feil et eller flere av følgende punkter: 1) Du hamrer løs på tastaturet og skriver dermed like mye feil når du skriver kommandoer som du gjør her på forumet. 2) Du har ingen språklig forståelse, og klarer ikke lese installasjonshåndboken til Gentoo. Eksempler: -bootstrip -CFLAGE -CXXFLAGE -help is need --usr/portage 3) Du har inntatt et sterkt narkotikum, og bør slutte. Så mitt råd til deg er, sett deg ned (langt vekke fra koffein og sukker), lukk alle distraksjonsmomenter (nettleser, osv.), åpne installasjonshåndboken, LES, og ta det ETT SKRITT AV GANGEN, akkurat slik det står i boken. FORSTÅ hvert skritt, og utfør det kun etter at du har forstått det. Pass på å bruke fingrene på tastaturet - ikke håndflaten eller en slegge. Edit: Hva i alle dager betyr forresten "data = 1/3 off"? Og du vet, et selvportrett av en anonym person blir ikke et tomt bilde... Endret 19. februar 2005 av gspr Lenke til kommentar
ratix Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Edit: Hva i alle dager betyr forresten "data = 1/3 off"? Og du vet, et selvportrett av en anonym person blir ikke et tomt bilde... Haha, jeg har spurt han før, men han nekter å svare meg Lenke til kommentar
sim Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Som vår ærede fenrik sier. Det går ikke bra med deg når du begynner å røyke hasj i en alder av 8 år. Evt. når stamtreet ditt ligner mer på en linjal enn et tre. Endret 19. februar 2005 av sim Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) :!: Tror kanskje ikke det er SÅ alvorlig med trådstarter. Det virker heller som en ekstrem sukker-koffein-kombo, kombinert med manglende norskkunnskaper (for skolen "ekke kul nok"). Endret 19. februar 2005 av gspr Lenke til kommentar
ratix Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 saa har den gaatt du av bootstrip hva er galt Forklar den settningen, er du snill Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 La oss se litt på den setningen: saa har den gaatt du av bootstrip hva er galt Oversatt til norsk: Så har den gått ut av bootstrap. Hva er galt? Det blir 1, 2, 3... det blir 8 feil i løpet av 10 ord. Ny-de-lig! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) bedre nå? Det går vist ikke og skrive innlegg i links Endret 19. februar 2005 av hotstian Lenke til kommentar
ratix Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Det går vist ikke og skrive innlegg i links Nei, links har ikke automatisk stavekontroll Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Det går vist ikke og skrive innlegg i links Nei, links har ikke automatisk stavekontroll Det har ikke firefox heller Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 ingen som vet svaret på spørsmålet jeg har fulgt guiden på gentoo.org Lenke til kommentar
zyp Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Du har allerede fått spørsmålet ditt besvart, i det første innlegget av gspr. Om du fortsatt ikke forstår det så kan jeg tipse om at shellet heller ikke har innebygget stavekontroll. Lenke til kommentar
Kristian2 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 CFLAGE="-march=athlon64 -pipe -O3"CXXFLAGE="${CFLAGE}" hm, jeg begynner å bli irritert over svarene som gis på dette forumet etterhvert... Ser ikke ut som om de er ute etter å hjelpe... Jeg er altså ikke nerd, bare bruker. (og distrojunkie). Men jeg prøver likevel. Hos mag står det: CFLAGS="-O2 -march=pentium4 -fomit-frame-pointer" CHOST="i686-pc-linux-gnu" CXXFLAGS="${CFLAGS}" Greit nok at du har amd64, men hvorfor skriver du CFLAGE og CXXFLAGE, med 'E' på slutten og ikke 'S' ? Jeg brukte stage3, ingen vits i å lage flere problemer for seg selv enn nødvendig. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Kristian2: Etter 54 innlegg tenker man slik. Etter 1054 begynner man å bli lettere irritert over folk som hotstian. Etter 2054 er man ødelagt. Lenke til kommentar
Kristian2 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Tja, jeg fikk nesten sjokk da du påstod at jeg hadde skrevet 54 innlegg på hw-forumet. men det stemmer jo... Føles fortsatt som om hver post er den første... Uansett det skader sikkert ikke dere at jeg retter en liten pekefinger. Som du selv sier, du er ødelagt du må fikses. Synes det er fint med folk som faktisk bidrar til å hjelpe andre, så stå på Lenke til kommentar
genstian Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 etter et lite søk på gentoo forumet så fant jeg alle svarene jeg søkte Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Dårlig bruk av emnefeltet, og tråden har sporet av flere ganger. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg