Gluesniffer Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Hei! Jeg fikk min nye PC på torsdag, en HP T880, som jeg hadde gledet meg lenge til å få. Jeg og en kompis skulle innstallere noen spill, og vi kjørte Aquamark (score:55000). Alt virket fint egentlig. Så kjørte vi opp Unreal Tournament 2004, og spilte det litt. Da vi skulle avslutte det, fikk vi en blåskjerm, og vi måtte boote maskinen på nytt. Til vår store forundring, slo PC'n og skjermen seg på, men ikke noe bilde!!! Helt svart bare!! PC'n booter som den skal, og jeg får den Windows-lyden da jeg slår den på. Slår den av med ALT-F4-ENTER. Kan skjermkortet ha tatt kvelden? Etter en dag, og 10min med spilling? Prøvd med en annen skjerm, med samme resultat... Irriterende, utrolig irriterende... Noen som har noen erfaringer med dette?? På forhånd takk! Her er noen specs: HP T880 nVidia Geforce 6800 2GB RAM 400GB Harddisk Lenke til kommentar
Zardoz51 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Har du forsøkt å starte opp i sikker modus? Det kan løse mange problemer Lenke til kommentar
Gluesniffer Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Får ikke gjort det utenn å ha skjerm... Ser jo ingenting ... Lenke til kommentar
Zardoz51 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Ved å starte Windows i sikker modus brukes ikke skjermkortets drivere, men et default oppsett. Får du bilde i sikker modus så har det skjedd noe med oppsettet i vanlig Windows. Sikker modus får du ved å trykke F8 under oppstart. Det kan jo også være noe galt med skjermkort eller hovedkort. Håper det snart blir en løsning på problemet ditt. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Ved å starte Windows i sikker modus brukes ikke skjermkortets drivere, men et default oppsett. Får du bilde i sikker modus så har det skjedd noe med oppsettet i vanlig Windows. Sikker modus får du ved å trykke F8 under oppstart. Det kan jo også være noe galt med skjermkort eller hovedkort. Håper det snart blir en løsning på problemet ditt. Han får jo ikke bilde i det hele tatt. Ikke POST en gang tror nok kortet ditt har tatt kvelden ja og uansett er det lite annet å gjøre med en OEM pc som feiler slik. Ikke lurt å grave for mye i den selv syns jeg. Regner med at du har en fin, hente på døren serviceavtale? Lenke til kommentar
khandiman Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Problemet med denne PC'en er at det er helt svart skjerm etter det som skjedde forklart av Gluesniffer's første melding (jeg er kameraten hans). Dette inkluderer totalt svart skjerm selv under bios-boot sekvens, og skjermen gir meldingen "no signal detected". Så selv booting i sikkermodus gir selvfølgelig svart skjerm, da det virker som om kortet ikke engang initierer og aktiveres ved "early-bios-boot" overhodet. Da skal man jo få opp display med vanlig svart bakgrunn og med tekst som forteller diagnose om boot-sekvens, ram-sjekk osv, men selv her er det totalt svart skjerm og meldingen "no signal" lyser hele tiden på monitoren som om den ikke skulle vært tilkoblet noe i det heletatt. Jeg har lest et sted (husker ikke hvor) omkring dette problemet på nvidia 6800 kort, tror kanskje jeg leste det her på hardware.no, men klarer ikke finne igjen artiklen. Husker det var noe med at i noen få spesielle tilfeller ville en feil i grafikkdriverne til nvidia gjøre slik at bios på grafikkkortet krasjet, og at eneste løsning var å sende inn kortet på reparasjon igjen hvis det skjedde. Men som sagt, det er en stund siden jeg skummet gjennom denne artikelen jeg synes å huske å ha lest, så jeg husker kun "grov" informasjon fra artiklen dessverre. Og jeg husker selvfølgelig ikke nøyaktig hvor jeg leste den. Vi har prøvd flere forskjellige monitorer nå, og forskjellige kabler, dobbeltsjekket med en annen PC som vi veit funker, og det er ikke noe galt med monitorene når vi bruker en annen PC. Men når vi kjører på den nye PC'en så er alt svart. Men selve windows booter, så alt annet i maskinen "høres" ut som fungerer som det skal, bortsett fra grafikkkortet som ser ut til å ha tatt kvelden for godt. Håper det er noen her som kanskje har vært ute for samme problem som oss. Takker for svar. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg har lest et sted (husker ikke hvor) omkring dette problemet på nvidia 6800 kort, tror kanskje jeg leste det her på hardware.no, men klarer ikke finne igjen artiklen. Husker det var noe med at i noen få spesielle tilfeller ville en feil i grafikkdriverne til nvidia gjøre slik at bios på grafikkkortet krasjet, og at eneste løsning var å sende inn kortet på reparasjon igjen hvis det skjedde. Jeg tipper at du da tenker på crash i 3d spill med Gainward 6800 kort. Jeg har forstått det slik at det ikke innebærer problemer med å få POST'et og startet på nytt men at det er først etter å ha startet et spill man får crash. Mulig det har vært snakk om noe annet og men dette er en av sakene det har vært mye snakk om. Lenke til kommentar
khandiman Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har lest et sted (husker ikke hvor) omkring dette problemet på nvidia 6800 kort, tror kanskje jeg leste det her på hardware.no, men klarer ikke finne igjen artiklen. Husker det var noe med at i noen få spesielle tilfeller ville en feil i grafikkdriverne til nvidia gjøre slik at bios på grafikkkortet krasjet, og at eneste løsning var å sende inn kortet på reparasjon igjen hvis det skjedde. Jeg tipper at du da tenker på crash i 3d spill med Gainward 6800 kort. Jeg har forstått det slik at det ikke innebærer problemer med å få POST'et og startet på nytt men at det er først etter å ha startet et spill man får crash. Mulig det har vært snakk om noe annet og men dette er en av sakene det har vært mye snakk om. Ah, kanskje det er det jeg har lest og husker da. Da er det nok noe annet galt antakelig. Vel, PC'en er helt ny, kun brukt 2 timer før den stoppet opp så det blir vel en sak for support avdelingen der PC'n ble kjøpt. Uansett, takker for svaret Lenke til kommentar
thasnes Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Har dere funnet en løsning på problemet? Jeg har akkurat samme feil (med Nvidia 6800).. Når jeg avinstallerer driveren i safe mode, er den helt fin.. Etter jeg installerer driveren igjen, blir det svart, etter 5-6 taste-/musetrykk Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Det er nokk noe møkk med 6800 kortet, jeg har Nvidia 6800m gt, og plutselig en dag var det total silience fra det kortet.. måtte sende inn til dell (har dell inspiron 1720) og fikk tilbake, nytt skjermkort (samme type) og nå funker den helt fint Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Har dere funnet en løsning på problemet?Jeg har akkurat samme feil (med Nvidia 6800).. Når jeg avinstallerer driveren i safe mode, er den helt fin.. Etter jeg installerer driveren igjen, blir det svart, etter 5-6 taste-/musetrykk Tviler på om du får svar fra OP, siden det har gått ca 3,5 år siden problemet oppsto Prøv andre drivere, ikke sikkert de nyeste støtter det kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå