Gå til innhold

Big Water lekkasje etter 2 måneder!

Anbefalte innlegg

Har zalman jeg, og har hatt vannkjøling i over et år nå uten noen problemer i det hele tatt...så til dere der ute livredd for lekasjer eller noe....not to worry, bruker man riktig utstyr og riktig montering er oddsen for at noe går galt latterlig liten. BW er ikke akkurat kjent for sin kjempegode kvalitet, så den hadde jeg nok styrt unna :roll:

er helt enig me deg untat at man må styre unna.

monterer man me omhu skrur forsiktig me HENDER ikke me verktøy så går dette veldig fint.. :yes:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Ærlig talt; En kjent "feil"?

Kjent, fordi blokka kanskje får en noe ublid behandling hos den som monterer?

Jeg gjetter i alle fall på det. Men feil? Det tror jeg ikke så mye på, foreløpig.

Nå kjenner jeg dessverre ikke til hvilke monteringsanvisninger som følger med det settet, så BW kan kanskje klandre seg sjøl for at de ikke demmer opp for mulige "feil", ved at mange antakelig trekker til nipler etc for hardt, og dermed gir plexien så store belastninger at den sprekker over tid.

Synd at det ikke legges ut noen bilder av hva som skjer, da hadde det muligens gått an å stille en mer håndfast "diagnose".... :hmm:

Lenke til kommentar

Skrue, tror ikke din gjetning er riktig at det stort sett er "montør-feil".

I mitt tilfelle er det ikke noe synlig sprekk, jeg tipper det er pakningen

som er for "tynn". Har ikke demontert blokka for å sjekke, bare klipt

av slangene og montert en ny blokk. MPX var ikke interessert i å erstatte

skjermkortet, men hvis denne type lekkasje er en "kjent" feil så bør

produsenten gi erstatning.

lqpl

Lenke til kommentar

Ok, greit å få vite. Takk for svar, lqpl!

Jeg for min del er bare nyskjerrig på hva som egentlig skjer, ettersom påfallende mange har problemer med TT BW-settet.

Men, det er jo svært billig, og da kan jo kvaliteten være så som så. Disse tingene henger jo ofte sammen....

Litt unfair av MPX å ikke erstatte kortet, som vel var en følgeskade ifbm lekkasjen.

All den tid og stund det kan påvises rene fabrikasjonsfeil, så bør også selger stå til rette for det.

Så får han i sin tur søke regress hos produsenten.

Lenke til kommentar

jeg har vertfall brukt vanlig svak hand makt nor jeg stramma nippel hodet til

men jeg synes det er litt merkelig at den sprekker flere monder etter bruk.

jeg har vertfall ikke strammet blokak for hard pga jeg bruker ikke den H platen men derimot den klipset som man vipper over blokka.

jeg har mulig en lite formening om at den plexien toppen på blokka er laget av er av en mulig sprø plexi ? kan det stemme ?

Lenke til kommentar

Det finnes en rekke kvaliteter på plexi ja, som egentlig er et fellesnavn på en rekke forskjellige plasttyper. Enkelte er klart mer sprø enn andre, uten at jeg her og nå kan liste opp de forskjellige typene.

De sprøeste / dårligste er også klart billigst, og det _kan_ kanskje avspeiles i den (mistenkelig) lave utsalgsprisen?

Det kan jo være greit å huske på, at bak den prisen ligger også en viss avanse for selgeren av produktet...

Men om det virkelig ER så ille med den blokka som mange her i tråden sier, så ville i alle fall jeg vært flau over å selge så dårlig kvalitet.....

Lenke til kommentar
Men om det virkelig ER så ille med den blokka som mange her i tråden sier, så ville i alle fall jeg vært flau over å selge så dårlig kvalitet.....

Jeg også, men det som forundrer meg mest, er at det er så mange som fremdeles kjøper det, etter så mye negativ omtale og ødelagt hw som ettervirkninger :hmm:

Lenke til kommentar

Sant nok. De som forhandler disse tingene burde i alle fall gå ut med ett eller annet om saken, og ikke minst; Sette produsenten til veggs.

Men om det virkelig er så ille med det settet som det kan synes, så vil det nok ganske snart forsvinne fra hyllene rundt omkring.

Lenke til kommentar
Sant nok. De som forhandler disse tingene burde i alle fall gå ut med ett eller annet om saken, og ikke minst; Sette produsenten til veggs.

Men om det virkelig er så ille med det settet som det kan synes, så vil det nok ganske snart forsvinne fra hyllene rundt omkring.

Helt enig, sjekk med de som er ansvarlige om hva dette er for noe drittprodukt (ganske mange av dem hvertfall)

Tror nok desverre at de ikke forsvinner for lagerene er tomme, og jeg tror det er en stund til enda, by the looks of things :no:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte bare å nevne at jeg har fått erstatning av MPX!

Siden jeg kjøpte Big Water settet via jobben så gjaldt ikke samme

erstatningsregler, men jeg fikk nytt skjermkort til en grei pris så

jeg er fornøyd. Bra kundebehandling fra MPX!

lqpl

Lenke til kommentar
Tenkte bare å nevne at jeg har fått erstatning av MPX!

Siden jeg kjøpte Big Water settet via jobben så gjaldt ikke samme

erstatningsregler, men jeg fikk nytt skjermkort til en grei pris så

jeg er fornøyd. Bra kundebehandling fra MPX!

lqpl

MPX sendte meg nytt av alt som var Qdelagt etter at TT bw-settet gikk amok... Virker som MPX rydder opp i sakene....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...