lqpl Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Jeg våknet i dag til lukten av svidd elektronikk.. Etter å ha sjekket alt unntatt PCen så fant jeg ut at den ikke ville "våkne" Skjermen var (endelig) død trodde jeg (8 år gammel Hitachi 19"). Kort sagt, Big Water blokka lekker plutselig etter 2 mnd kontinuerlig bruk. Den har ikke sprekk, men lekker i pakningen. Det ser ut som pakningen er trykt inn i blokka slik at den ikke ligger mellom blokka og koblingen. Dermed ble også mitt ATI X800PE bare 2 måneder.. RIP Når jeg tok det ut så ramlet det av 4-5 motstander og kortet har et forkullet området på størrelse med en 50 øring. Så har du Big Water så ville jeg sjekket koblingene en gang i blandt.. Særlig CPU blokka.. lqpl Endret 19. februar 2005 av lqpl Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 En påminnelse på hvorfor jeg fortsatt har bare luftkjøling Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Det er derfor man kke skal kjøpe for billigt! Dette må det da vel være mulig å få på garantien, eller? Det er jo blitt en feil på produktet så... Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Hvis du mener CPU blokka så får jeg nok erstattet den, men det er jo enklere på bytte pakning eller/og lime koblingen fast i lokket. Skjermkortet for jeg nok ikke erstattet.. Og jeg som tenkte på å lage en "oppsamler" under CPU blokka i tilfelle lekkasje. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 En påminnelse på hvorfor jeg fortsatt har bare luftkjøling amen.. ontopic: sorry dude, denne er utrolig kjedelig. Kanskje ingenting går på garantien pga de kan alltids slenge på "feil montert" mao. gi deg skylden uansett.. Lenke til kommentar
Dario Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 En påminnelse på hvorfor jeg fortsatt har bare luftkjøling amen.. ontopic: sorry dude, denne er utrolig kjedelig. Kanskje ingenting går på garantien pga de kan alltids slenge på "feil montert" mao. gi deg skylden uansett.. De må jo bevise at han har montert feil. Er ikke bare å si "han har montert feil, EOD" Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Hadde tenkt til å gå over til vannkjølling, men ser nå at det fort kan bli en dyr affære. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 De må jo bevise at han har montert feil.Er ikke bare å si "han har montert feil, EOD" derfor jeg skrev kanskje. Burde jeg å heve og understreke kanskje neste gang? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Kjipt at det går sånn for noen. Hadde sendt mail, med bilder, til Tt, eller det stedet du kjøpte det, å spurt om jeg hadde fått det på garanti eller noe sånn. EDIT: Innlegg nr. 200! Endret 19. februar 2005 av sigen Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg våknet i dag til lukten av svidd elektronikk..Etter å ha sjekket alt unntatt PCen så fant jeg ut at den ikke ville "våkne" Skjermen var (endelig) død trodde jeg (8 år gammel Hitachi 19"). Kort sagt, Big Water blokka lekker plutselig etter 2 mnd kontinuerlig bruk. Den har ikke sprekk, men lekker i pakningen. Det ser ut som pakningen er trykt inn i blokka slik at den ikke ligger mellom blokka og koblingen. Dermed ble også mitt ATI X800PE bare 2 måneder.. RIP Når jeg tok det ut så ramlet det av 4-5 motstander og kortet har et forkullet området på størrelse med en 50 øring. Så har du Big Water så ville jeg sjekket koblingene en gang i blandt.. Særlig CPU blokka.. lqpl Sånt skal jo IKKE skje da, spesielt med fabrikk-produsert utstyr! Som allerede foreslått: Jeg ville omgående tatt kontakt med butikken hvor du kjøpte blokka / varene, og reklamert på disse! Hvorvidt de dekker følgesskader kan nok variere, men jeg ville uansett forlangt å få skjermkortet erstattet! Ikke gi deg på dette! Det er i alle fall mitt råd... Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 jeg sa bare i fra til psdata jeg å sente inn min defekte cpu blokk så fikk jeg en ny tilbake.. ingen diskusjon engang.. eneste di krever er at du skriver en god feil beskrivelse,..... Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 jeg sa bare i fra til psdata jeg å sente inn min defekte cpu blokk så fikk jeg en ny tilbake.. ingen diskusjon engang.. eneste di krever er at du skriver en god feil beskrivelse,..... Fikk du igjen akkurat lik CPU som ble ødelagt eller fikk du velge selv til samme verdi som det din kosta som ny? Så PSdata er altså så hjelpelige, det var jo flott! Lurer på hvordan MPX kommer til å takle klager.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Vel jeg fikk ødelagt skjermkort og to disker pga feil i et hk, Psdata erstattet alt + at jeg fikk en ekstra disk som plaster på såret. Kan nevne at jeg har brukt vannkjøling i over 2 år nå aldri hatt lekasjer . Endret 21. februar 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Seian Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Er man med på leken, må man tåle streken. Jeg synes veldig synd på deg. Hadde jeg vært millionær, så skulle jeg sannelig donert en ny PC til deg Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Er man med på leken, må man tåle streken. Jeg synes veldig synd på deg. Hadde jeg vært millionær, så skulle jeg sannelig donert en ny PC til deg litt off-topic: tåle steken kanskje? Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 jeg sa bare i fra til psdata jeg å sente inn min defekte cpu blokk så fikk jeg en ny tilbake.. ingen diskusjon engang.. eneste di krever er at du skriver en god feil beskrivelse,..... Fikk du igjen akkurat lik CPU som ble ødelagt eller fikk du velge selv til samme verdi som det din kosta som ny? Så PSdata er altså så hjelpelige, det var jo flott! Lurer på hvordan MPX kommer til å takle klager.. faktisk så var all min hardware i beste stand! jeg tror det som var problemet var at jeg var nokk litt kjapp med å sende delene tilbake.. mulig di var litt "fuktige" nor jeg testa det men nor psdata fikk hovedkort så funka det fint samme med cpu alt funka fint nor jeg monterte det hjemme også men men...... Lenke til kommentar
Templar Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Thermaltake BW er "el cheapo". De som skal vannkjøle, kjøp gode deler fra seriøse fabrikanter og betale extra 100kr. Håper at det går bra for deg som har tapt skjermkortet etter lekasjen. Simon Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Thermaltake BW er "el cheapo". De som skal vannkjøle, kjøp gode deler fra seriøse fabrikanter og betale extra 100kr. Håper at det går bra for deg som har tapt skjermkortet etter lekasjen. Simon Er jo faktisk lov å minimere støynivået UTEN å betale flere "lakser" Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg har BW , den begynte og lekke først i den øverste nippelen (vis du har kanten mot høyre) så silikonerte jeg den 2 uker etterpå ? så begynte den andre , silikonerte jeg den også. Siden har allt funka fett men jeg har en liten boks som jeg har skåret ut fra det BW settet ligger i også puttet bommull i den... Den ligger oppå skjermkortet under CPU nipplene Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Har zalman jeg, og har hatt vannkjøling i over et år nå uten noen problemer i det hele tatt...så til dere der ute livredd for lekasjer eller noe....not to worry, bruker man riktig utstyr og riktig montering er oddsen for at noe går galt latterlig liten. BW er ikke akkurat kjent for sin kjempegode kvalitet, så den hadde jeg nok styrt unna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå