Gå til innhold

Skjermbeskytter e.l som krever passord for å åpnes

White Fox

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker at pc'en min ikke skal stå "ubeskyttet" hvis jeg går fra den en liten stund. Finnes det et program eller noe som gjør at man må taste inn et passord for å komme inn på pc'en igjen. Men alle programmene skal kjøres selv om denne skjermbeskytteren e.l er på. Finnes det noe innebygget i windows? F.eks slik at man kan logge av, men alle programmene fortesetter å kjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. det er riktig som sim sier. i XP så er det slik at hvis man setter passord på skjermbeskytteren og man rører på musa eller trykker på en tast på tastaturet så kommer man ut til innloggingsskjermen slik at man må skrive innloggingspassordet igjen for å bruke pc`en. alle programmene som du har oppe, Antivirus, Spyware sjekk, filesharing osv vil gå selv om skjermbeskytteren står på. jeg tror at musikken vil stoppe når du kommer til innlogginsskjermen, men starter igjen når du har logga inn igjen.

Lenke til kommentar

hmmm. det er ikke helt riktig. når du skal gjøre slik i XP så må du ha passord på brukerkontoen din. slik at du må skrive passord hver gang du skal logge inn. for at du skal få beskyttelse når skjermbeskytteren slå ser på må du

høyreklikke på skrivebordet velg Properties->ScreenSaver så haker du av: On Resume, password protect. da skal det være slik jeg sa at man kommer ut til loggin skjermen når man rører på musa eller tastaturet.

jeg tror også at Windows XP Home skal ha denne funksjonen. er ikke 100% sikker da jeg ikke kjører XP Home selv. bare Pro, men er 99% sikker på at denne funksjonen også finnes i XP Home.

Lykke til.

Lenke til kommentar
vet ikke hvilken løsning som gjorde at problemet løstes hos deg, men jeg er glad for at du fikk en løsning på problemet ditt :)

Det var egentlig ganske simpelt. Jeg har passord på kontoen min, så det var bare ås ette på passordbeskyttet gjenopptakelse på skjermbeskytteren. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...