kristian_88 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Kobla opp den trådlause igår og har konstant hatt låg signalstyrke. Skifta mellom low og very low. Er dette dårleg? I tillegg har speeden gått opp og ned veldig mykje. Derfor prøvde eg å løfte opp routeren og då plutseleg kom den opp i Good. Det står ei vaskemasin i mellom, har det noko å sei for signalet? Takk på førhand:) Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) VELDIG enkelt å hjelpe når vi ikke vet hva slags kort, AP og annet stæsj du sitter med.... veldig. Hvor langt unna sitter du? Hvor mange vegger i mellom? Du bruker tilfeldigvis ikke et ASUS WL-138g pci kort? Endret 19. februar 2005 av JKJK Lenke til kommentar
kristian_88 Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) VELDIG enkelt å hjelpe når vi ikke vet hva slags kort, AP og annet stæsj du sitter med.... veldig. Hvor langt unna sitter du? Hvor mange vegger i mellom? Du bruker tilfeldigvis ikke et ASUS WL-138g pci kort? Har Sparklan trådlaus som eg fekk gjennom telenor.og det er ein usb mottagar på maskina. Det er ein vegg i mellom og kanskje 6-7 meter. Det som eg trur er problemet er at det står ei vaskemasin i mellom. Kan dette ha ei innverkning? I såfall må eg jo få routeren opp i høgda på ein eller annan måte. Endret 19. februar 2005 av kristian_88 Lenke til kommentar
Calm Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) En vaskemaksin er vel kanskje ikke den mest ideelle hindringen for et trådløst nettverk, men på så korte avstander som de du snakker om skulle det ikke by på store problemer. Har forøvrig utelukkende dårlige erfaringer med USB WLAN-dongles og signalstyrke. Satte nylig opp WLAN hjemme hos onkelen min, og der min laptop med innebygget WLAN-kort får god dekning og stabilt nett, får han med sin laptop svakt og ustabilt nett... hopper inn og ut og klarer ikke bestemme seg for kanal etc... Dette var med en 3Com 802.11 a/b/g USB-plugg... Endret 19. februar 2005 av Calm Lenke til kommentar
kristian_88 Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Har testa med å løfte routeren opp og fekk med ein gong mykje betre signalstyrke. Trur nok det er vaskemaskina som er syndaren. Men kva har eigentleg signalstyrka og sei? Blir breibandet mindre stabilt? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Har testa med å løfte routeren opp og fekk med ein gong mykje betre signalstyrke. Trur nok det er vaskemaskina som er syndaren. Men kva har eigentleg signalstyrka og sei? Blir breibandet mindre stabilt? Hvis det trådløse nettverket et det som kobler deg til "bredbånds"-linjen din har jo signalstyrken på WLAN'et alt å si. Lenke til kommentar
SG3001 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Du bruker tilfeldigvis ikke et ASUS WL-138g pci kort? Hva er det med dette kortet da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå