albanao Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Har installert canal digital-linje gjennom kabeluttaket. Fikk koblet til et modem. Prøvde å koble til en Billion router med 4 port 10/100M switch til denne slik at vi kunne sitte flere på nett og i tillegg slapp å sitte på gulvet ved kabeluttaket. Men får kun begrenset eller ingen kontakt. Noen som har nå peil på dette? Ringte canal digital support og de sa jeg måtte reset routeren. Det har jeg prøvd, men til ingen nytte. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Funker det når du sitter koblet direkte til modemet? Står datamaskinen satt opp med statisk eller dynamsik (DHCP) IP? Ruteren er satt opp til dynamsik å mota IP på WAN porten, og DHCP er aktivert? Lenke til kommentar
albanao Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Funker utmerket direkte mot modemet. Hva er statisk eller dynamisk ip? Hvor kan jeg sette opp innstillinger for router? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Merkelig de ikke sa du skulle ringe Service Pack 2 supporten Begrenset eller ingen tilgang betyr at du ikke får noen IP adresse ifra routern din. Hvordan har du koblet inn switchen? Høres jo ut som om det er her det er noe galt, om det fungerer direkte imot routern din. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Hei. Først må du iallefall sette opp denne ruter din til å motta ip automatisk, dynamisk eller via dhcp. Litt forskjellig hva valget er på forskjellige rutere. Hvordan du setter opp dette står helt sikkert i din ruter manual. Får du kontakt med modemet er iallefall nettkortet ditt rett konfigurert. Edit: Feiler alt ring Service Pack 2 supporten. Hilsen CD kundebehandler Endret 19. februar 2005 av ostepopp Lenke til kommentar
albanao Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 er ikke switchen og routeren i samme boks? bare lurer. er litt blank på området. Går fint når jeg er kobla direkte til modemet som er kobla til veggen. Men når jeg kobler routeren til modemet går det ikke Lenke til kommentar
albanao Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Problemet er at jeg ikke har routermanualen.... Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Edit: Feiler alt ring Service Pack 2 supporten. Hilsen CD kundebehandler Service Pack 2 supporten vil ikke hjelpe med dette problemet, siden de ikke har support på nettverk :!: Det fungerer når du har koblet direkte til modemet/routern. Hilsen SP2 supporten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå