ripset Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Skal oppgradere en pc, og trenger i den forbindelse litt hjelp, da jeg den senere tid ikke har holdt meg helt oppdatert. Har 512 MB PC2100 minne og ønsker om mulig å bruke dette. Det jeg trenger er : AMD prossessor ca. 3200+ til 3600+ gjerne Athlon64 ( absolutt IKKE intel ) Vifte til prossessoren (stillegående) Et hovedkort hvor jeg sammen med nevnte prossessor kan bruke det minne jeg har, og hvor jeg i bios kan stille de forskjellige "busene" fritt i forhold til Mhz-busen på prossessoren. Hovedkortet bør de nødvendige utganger og spor for å være "up to date", og også egne seg bra for overklokking. Pris opptil 2500,- Takk for hjelpen Lenke til kommentar
maze Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) jeg ville annbefale dette hovetkortet. og kjøp en A64 3000+ eller høyere. se hvor mye du er villig til å gå oppvoer i pris. Og gleder meg å høre at det er flere som overhode ikke vil ha Inetel Endret 19. februar 2005 av maze Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Siden du bare har 512MB PC2100 minne og 2500,- kr så anbefaler jeg deg å spare mer penger og oppgradere hele PC'n når du har råd! Med PC2100 minne får du ikke utnyttet potensialet i en Athlon64 prosessor. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 http://komplett.no/k/ki.asp?sku=305190&cks=PRL Dette hovedkortet er bra, du bør se på Corsair Value serien Lenke til kommentar
am3k Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien, brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt. Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg