Gå til innhold

Børr jeg reinstalere driverne til X800XT ?

mirene

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål jeg gjerne vil ha svar på.

Jeg har hatt et Radeon 9800PRO skjermkort.

Jeg fikk meg så sist uke et X800XT PE.

Jeg avinstalerte driverne på det gammle skjermkortet.tok ut dette og satt i det nye. Så instalerte jeg driverne til det nye kortet.

Jeg fant så ut at jeg hadde for dårlig strømmforsyning.Kontra alt av vifter/hardisker /skjermkort jeg har.

Jeg avinstalerte da X800XT kortet og satte inn Radeon 9800PRO kortet igjen.

Nå har jeg fått ny og kraftigere strømmforsyning. Så da avinstalerte jeg selvfølgelig 9800 kortet og satte inn X800XT kortet.

Saken er,at jeg da ikke behøvde å instalere driverne til X800XT kortet,på ny.

Windovs prøvde ikke å kom ikke med vanlig melding om at den hadde funnet et nytt skjermkort.

Er det greit slik og normalt.At Windows "husker" driverne jeg hadde da jeg først instalerte X800XT kortet. ?

Ellers virker ting å fungere greit :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil gjøre det mest mulig riktig så avinnstalerer du de driverene du har inne i (legg il fjern programmer , rebooter inn i safemodus og kjører et program som heter drivercleaner) last ned her

Husk å kjøre opdatering av programmet førtst .

Dette resulterte i betraktelig høyere ytelse hos meg (fjernet mitt gamle 9700pro)

lykke til :)

Endret av flydman
Lenke til kommentar

Drivere du installerer for maskinvare vil ligge igjen på maskinen. Så tar du ut av et kort og setter det i flere ganger vil Windows automatisk legge inn driverne som maskinvaren sist brukte, og ikke spørre etter dem slik som første gang.

Jeg hadde også et 9800 kort før som jeg byttet til X800XT PE. Da jeg byttet var jeg NØDT til å legge inn ATI sine drivere på nytt, da kortene detekteres som ulik maskinvare. Selv om kortene bruker samme drivere. Men man behøver ikke installere dem fra eksterne filer, siden driverene allerede ligger i Windows sin driver base på disken. Med mindre man ikke har siste versjon, som er Catalyst 5.2. De finner du på nettet.

Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...