Gå til innhold

Elendig Creative Zen Micro


Anbefalte innlegg

Nå har det som ikke skulle skje, skjedd: Kontakten på spilleren der headset-plugen skal settes i, er blitt litt løs, så bare jeg rører litt på kontakten, så blir lyden brutt. Har prøvd med forskjellige headset, så det er spilleren, og ikke høytaleren det er noe problem med.

 

Har nå lyst til å levere tilbake min Micro, er det mulig hos komplett og så få pengene tilbake? Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme har skjedd med utrolig mange andre Zen Micro, så du er ikke den eneste, og enhver stor distributør av Zen Micro bør kjenne til denne feilen. Skulle ikke være noe problem å få en ny på garantien nei.

 

Dette er typisk for hardware-bransjen. Produkter får topp karakter i tester (Zen Micro fikk vel toppscore i Dinside eller noe annet sted?), og der har spilleren blitt testet i et par timer, kanskje dager. Men den virkelige kvaliteten viser seg ikke før man har hatt den en stund, og da viser det seg at det er veldig mange Zen Micro som har samme problem med den løse mini-jack-kontakten.

 

Får håper at Creative kommer med en forsyning som har fått fikset denne feilen.

Lenke til kommentar

Joda, men du får vel i første rekke igjen et ny Zen Micro som forhåpentligvis ikke har samme feil.

 

Om det er i en butikk du har kjøpt de, kan det hende du kun får byttet selve spilleren, om du ikke har alt tilbehør. Spørs hvor kranglete butikken er på det.

 

Det kommer an på om leverandøren/produsenten gir full erstatning på et ny pakke med alt tilbehør om du ikke leverer med øreproppene, eller ikke. Det skal nok generelt ikke være et problem. Du har jo betalt for en dyr vare som ikke funker, og da er man som forbruker/kunde beskyttet av ganske gode rettigheter.

Lenke til kommentar

Samme problem i min Zen Micro.

 

Jeg ringte Creative kundeservice. De var svært hjelpsomme, og jeg har nå sendt min Zen Micro til dem. En ny (ikke reparert altså, men helt ny) skal lande i postkassen min snart.

 

Synd at slikt skjer, men er ihvertfall bra at Creative ordner opp lett uten å innblande butikken man kjøpte den i.

Lenke til kommentar

Nå har det samme hendt med min Zen Micro. Fikk noen igjen penger? Er kanskje lurt om jeg venter en stund til de har fått inn den nye på 6GB og den nye Ipod'en på 6GB, tror dere de lar meg bytte den inn mot en slik? Kjøpte på Lefdal.

Lenke til kommentar
Jeg fikk pengene mine tilbake, og har nå bestilt den nye Ipod Mini 6Gb og med 18 timers batterikapasitet. Se link http://www.apple.com/no/ipodmini/

I dag skjedde det samme med min, kun to uker gammel. Håpløst!

 

Uansett, jeg vil gjøre det samme trekket som deg, noen tips for hvordan jeg skal få det til? Altså å få penga tilbake? Noe spesielt du nevnte eller gjorde?

Hvor kjøpte du din? Har fått svar fra Creative, de sier at de kan sende meg en ny, og at det nye partiet ikke har denne feilen. Håper likevel på å få pengene igjen av Lefdal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...