Frutos Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Jeg har win xp og jeg får ikke til grafikk kortet mitt der!!Jeg har hat xp i ca 4 uker og kan ikke kjøre spill som trenger 3d kort, då bare fryser pc`en og så starter den seg automatisk på nytt..jeg har grafikk kortet S3 Savage 4 (16 mb). jeg har vært på hjemmesiden dies og leitet etter driver og xp sier at jeg har den beste installert.No har jeg 98 og inne for å kunne kjøre spill som f.eks Counter Strike. Noen som vet kordan jeg kan få fikset dette problemeteller har hathar samme prob? MVH Frutos Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Kan man i det hele tatt spille 3dspill med Savage uansett hvordan OS man har da? Lenke til kommentar
Frutos Skrevet 18. november 2001 Forfatter Del Skrevet 18. november 2001 kan man men jeg kan ikke spille direct 3d eller noen ting..bare vanlig software, og det er jo drit kvalitet! MVH Frutos Lenke til kommentar
Toffypops Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Direct3D fungerer noenlunde med Savage 3D 4mb..... Vi hadde det på maskinene våre på nettverkskolen jeg gikk på i Sverige, og det gikk faktisk ganske bra...med nesten alt av effekter slått av...så for jævlig ut..men det fløt da...i 30fps... Men som sagt..problemet med XP er at det som regel har driver for grafikk-kortet, og vil derfor IKKE la deg installere 3-parts drivere for det som OpenGL og Direct3D drivere for kortet ditt...dvs....det FINNES knapt drivere til grafikk kort i dag som støtter dette under WindowsXP... WindowsXP hadde en levetid på 3 timer på maskina mi før det kom i kamp med A:format c: /q Det tapte selvfølgelig ikke....men deretter overtok storebror PartitionMagic6.0. VICOTRY!!.. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 At du gidd å bry deg om detta.. jeg ville bare gjort en ting med en gang.. åpnet opp en internett explorer, og så gått på datorbutiken.no, komplett.no, itbutikken.no, psdata.no eller what eva u like best :smile: så ville jeg bestillt et geforce 3 ultra, radeon 8500 eller kyro kort, avhengig av ossen maskin du har og hva slags budsjett :razz: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 Jeg hadde samme problemet og du må skru ned til agp2X. Spill frøs etter 5-20sek i spil. Ble litt sliten av dette så jeg eksrimnteret litt i bios helt til jeg fikk det til. Du kan oxo prøve og montere på en vifte på kjøleribba. (Den er ikke akkurat så bra) Lenke til kommentar
Frutos Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 Hvordan skrur man ned agp2x? Frutos Lenke til kommentar
CFD Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Det gjør man enkelt i bios. Jeg hadde et aopen ak73pro og et Aopen ak33 og da bare gikk jeg inn i biosen for og sette ned til AGP2X. Og hvis det er en vifte du tenker på så er det bare og skru fast en minivifte på ribba.(2.5) Jeg hadde et sånt kort før jeg fikk meg et gf2 kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå