Lasse Ma Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Hei. Har bestilt dette kabinettet og denne strømforsyningen. I tiilegg har jeg bestilt 2 av disse viftene som skal i topp og bak. Dett er begynnelsen på det som skal bli en helt ny pc Det jeg lurer på er hvilken vei jeg skal montere strømfosyningen. Skal den hente ut varm luft fra kabinettet, eller skal den få kald luft utenfra. Det står jo anbefalt at den skal hente luft utenfra, men likevel så er jeg usikker. Vil jo helst ha best mulig luftgjennomstrømining i kabinettet. Vil f.eks hvis jeg setter psu den vanlige veien ødelegge noe av hvordan luften sirkulerer i kabinettet eller er det med at den skal snues oppned bare for å beskytte psu fra høye temperaturer? Vil gjerne ha noen synspunkter på dette fra dere, veldig gjerne fra noen som har dette kabinettet selv. Men selvfølgelig er andre velkommen til å komme med fornuftige innlegg Hardware som skal inn foreløpig er: Asus A7N8X-E De luxe. XP2800+ som kjøles av en Volcano 11 Asus 9600xt Sundblaster Audigty 2 zs 1 Gigg ram 2 harddisker Produserer brukbart med varme dette. Når det er sagt, så må jeg bare si at jeg gleder meg som en unge til å få dette. Både kabinett og psu ser jo bare rå ut og burde holde i 10 år fremover Mvh Lasse ps: foreløpig skal det bare være luftkjøling i kabinettet Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Er vel en fordel å ta inn kald luft utenifra og spytte den ut bak, og så la kabinett-viftene ta seg av kjølingen av resten av kabinettet. Det er viktigere enn de fleste tror å ha en kald PSU Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Har akkurat samme kabinett, men kjøpte en Tagan 480W PSU av den enkle grunn at det var juletilbud på den og at jeg har hørt mye bra om den. Min PSU henter ikke luft fra topp, men fra innsiden. Jeg skulle gjerne ønsket at den hadde hentet fra topp, slik mitt kabinett er konstruert. Kjøp den PSU'en om det er den du vil ha, og la den hente fra topp. Don't hesitate, just do it Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Er det mulig og snu psu'en "opp ned" da?? syns jeg fikk problemer på pc'n min ved å montere det da jeg.. men nå har ikke jeg LianLi da... Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Har selv en Tagan 480w nå, men skal bytte den ut til fordel for en mist 500w med 120mm vifte.. Kommer til å gjøre som folk anbefaler, nemlig å montere den med vifte opp, da de andre kabinettviftene gjør at luftgjennomstrømningen blir bra nok.. Husk at PSUen er temperaturstyrt, slik at jo kaldere luft den får, jo mindre bråk blir det av PCen.. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Mammuten: Jepp, det er en festebrakett til psu'n som kan snus 180grader Lenke til kommentar
bidz Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Har et slikt kabinett med en bZerk 500w PSU. Det fungerer fint, den trekker luft inn fra toppen. Hadde jeg skulle kjøpt PSU nå hadde jeg sikkert gått for den MIST PSU'en, da bZerk'en bråker litt mer enn MIST'en (stillhet er viktig for meg). Eneste som er synd med og ha 120mm viften opp er jo at en får jo ikke nyte "neonshowet" som bZerk'en har, i og med at det peker rett opp i filteret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå