Trylleblyant Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg har en Intel Pentium 4 Northwood 2,8 GHz som jeg klokka opp til 3,1 GHz istad. Mitt problem er at min 160 GB S-ATA harddisk forsvinner etter jeg har klokka opp CPU. Hverken Windows eller BIOS finner den. Hvis jeg kjører original klokkefrekvens kommer disken tilbake igjen. Kan det hjelpe å flashe BIOS? Noen som har peiling? På forhånd takk... Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Kansje det hjelper med ny bios ja. mener og ha hørt at s-ata disker er mer kresne på strøm, kansje volten på cpu har innvirkning på s-ata kontrollerne dine. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Hei, Høres ut som du ikke har låst AGP/PCI bussen til f.eks 66/33 Mhz. Hvis du bare kjører opp FSB uten at låse PCI bussen - da går det ofte galt. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
toretors Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Ta en sjekk på disken for å forsikre deg om at ingenting har gått gale. Lenke til kommentar
sjaa Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Hmm.. Hadde no liknende her, løsningen for min del var å ikke bruke sata1 og sata2 siden disse følger fsb.. Lykke til Lenke til kommentar
Trylleblyant Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Takker for tips. Tror jeg tester å flashe BIOS først. Så får jeg se hvordan det går Endret 19. februar 2005 av Trylleblyant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå