godspeed Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Har bestilt inn et POV 6600gt og vurderer å kjøpe en ny kjøler til kortet. Både for å få et roligere og kaldere kort. Er det noen kjølere som anbefales? Erfaringer? Og hvordan monteres ny kjøler på skjermkort? Aldri gjort det før... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg skal kjøpe meg et Gainward 6600GT (AGP) i dag, å lurer akkurat på det samme. Jeg har heller ikke gjort dette før, og vil det bli stor forandring fra orginalkjøleren? Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 har selv et msi 6600gt kort, og vurderer å kjøpe en slik eller en slik... 700Cu er litt tyngre, men har bedre kjøle evne (ikke veldig mye, men litt). personlig syntes jeg 700CuAl ser bedre ut, og er litt lettere noe som ikke påfører så mye stress til skjermkort. denne kjøleren stikker også litt utenfor skjermkortet. (1-3cm over..? hvertfall noe sånt). er ikke sikker på om denne passer Gainward, men tror den passer alle de andre produsentene. Lenke til kommentar
Cacophobia Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) jeg har et XFX 6600GT og lurer på om jeg skal kjøpe ny kjøling fordi kortet mitt ble så varmt (93grader full load), men hvilken passer? Endret 19. februar 2005 av Cacophobia Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Omg da, alle her lurer jo på det samme men ingen svarer.... Lenke til kommentar
Darx* Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Lurer på akkurat samme selv! Jeg har et Club3d 6600 GT og vil gjerne kjøpe ny kjøle vifte til den for maksimal ytelse! Hvilken vifte vil passe meg best? Lenke til kommentar
tommy40 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Heisan. Jeg har nettopp satt i en zalman vf 700-alcu på mitt xfx6600gt AGP, og den passer helt utmerket. Det var ingen vansklelig affære, selv for en fersking som meg. Den eneste ulempen er at man må file ned de medfølgende minnekjølerene, dersom man skal bruke dem. Men de er, så vidt jeg har skjønt, ikke nødvendige. Selv har jeg latt være å bruke de, og jeg idler "heter det det?" på 43 grader ved 5 volt. Og da er den så godt som lydløs. mvh tommy Ups...glemte å nevne at den sitkker 2-3 cm utenfor kortet, så hvis man skal ha agp-varianten, så bør man sjekke om det er plass først. Endret 19. februar 2005 av tommy40 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå