Gå til innhold

For varmt system?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig syntes jeg 40 er mye :p er det 60mm vifter du har? Du gjør lurt i å bytte ut i 80mm vifter. Mitt ligger på rundt 28-31. Hvordan har du satt dem til å blåse? Det er viktig med gjennomstrømning av luft, og ikke bare tilføring. Det vil si at du har en til å blåse inn i kabinettet og en til å blåse ut, kontra to som blåser inn.

Lenke til kommentar

Vetta faen hvor store de er... Den som blåser luft inn er en gammel amd64 3000+ kjøler, og den som blåser ut er en eld gammel athlon 850 kjøler.. =) (har med andre ord gjennomstrømming av luft) De ligger på rundt 7000 rpm... Men har nå aktivert Cool'n Quiet, og d hjalp litt.. Ligger nå mellom 30 og 38... I stedet for 36-44...

Lenke til kommentar

Uten Cool'n Quiet ligger cpu'n på rundt 40 grader i "idle" eller hva d heter, hvertfall når den ikke brukes... Har sett den over 50 kun engang, men da var d helt latterlig høy rom temp(30 grader, fyrte i ovnen som bare faen =) ), og da var jo system tempen på 45 eller noe sånt...

Har 1 vifte forann og en bak... Den "største" forann...

Akkurat nå ligger cpu på 31 og system på 33 (cool'n quiet aktivert), men etter en del game'ing så tar d ikke lang tid før systemet sniker seg over 40...

Lurer også på om 11000 rpm på min standard cpu kjøler er latterlig mye? =) Det hender av og til etter en god Doom runde eller HL2, og da bråker d noe sinnsykt!! =) Den ligger jo vanligvis på 7500...

Lenke til kommentar

Hvis cpu ligger på 30 grader med cooln quiet, er det ingen grunn til bekymring. AMD64 du hadde ?

Hadde selv en 643200, den hold rundt 30-40 grader selv om en satt en 0,7kg kobberkjøler med 90mm vifte på, i tillegg 4 systemvifter. AMD er hot hot hot :cool:

PS! Hvis den begynner å pipe å skrue seg av, da har du et problem :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...