reeeeg Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Hei! Har nå spurt 3 ganger i den sticky tråden og ikke fått svar, så da må jeg nok ty til sterkere virkemidler.. Jeg sitter nå på et Q-Tec kabinett der det er umulig å montere settet hverken utenpå eller inni kabinettet uten noe heavy modding eller skjæring. Uansett hadde det vært fint med nytt kabinett, og Antec Sonata uten PSU til kr595 hos Microplex virker veldig fristende! Først og fremst: Har noen erfaringer med dette kabinettet? Og har noen kanskje erfaringer med å montere BigWater i dette kabinettet? Jeg har støydempende harddisk-oppheng som bruker 5,25" drevplass, og dermed bruker jeg ikke harddisk-brønnene. Tror dere jeg kan fjerne harddisk-holderne, sette radiatoren der og la vifta trekke luft utenfra kabinettet og inn i radiatoren (altså bruke vifteplassen i front)? Er det plass til å montere radiator i bakkant? Endret 22. februar 2005 av reeeeg Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 hva mener du med det bildet der ? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 hva mener du med det bildet der ? han har linket til bildet fra en annen side som ikke tillater det.. last heller ned bildet, og legg det ved inlegget som et vedleg.. Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Her er det bilde han ikke fikk vist: http://www.a1-electronics.net/Res_Cases/20...nata_inside.jpg edit: Bah, sånn! Endret 19. februar 2005 av kazaa Lenke til kommentar
kverna Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 noe heller ikke du klarte... Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Vi prøver igjen Lenke til kommentar
bidz Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Skal du ha Bigwater i dette kabinettet, må du regne med og måtte montere radiatoren på utsiden bak (på 120mm viftehullet). Innvendig ser det for lite ut, uansett om det er plass til 120mm vifte der. Radiatoren er større enn 120mm med nipler og slikt. Mulig det går om du monterer viften på baksiden av radiatoren, og skaffer deg lange skruer som du skrur fast hele greia i, fra utsiden og inn, altså slik: skruer -> kabinettet -> 120mm vifte -> radiator -> bolter. Du kan også fjerne dekselet på bigwater radiatoren, slik at den tar litt mindre plass. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Hm, hele poenget er å ha viften på innsiden av kabinettet iallfall. Så det må jeg prøve å få til. Vifte på innsiden, radiator på utsiden.. Blåser luft ut og gjennom.. Kanskje? Fjerne dekselet syns jeg ikke er noen god idè, prøvde det med en gang jeg fikk settet.. Aluminiumsfinnene er så tynne og bøyes forferdelig lett! Men ingen som har meninger om ideen min til å montere den i front? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hm, hele poenget er å ha viften på innsiden av kabinettet iallfall. Så det må jeg prøve å få til. Vifte på innsiden, radiator på utsiden.. Blåser luft ut og gjennom.. Kanskje? Fjerne dekselet syns jeg ikke er noen god idè, prøvde det med en gang jeg fikk settet.. Aluminiumsfinnene er så tynne og bøyes forferdelig lett! Men ingen som har meninger om ideen min til å montere den i front? Det går ikke i front på Antec Sonata.. Det ser du jo lett på bildene, da hele fronten består av HDD plasser. Se nederst i denne posten, omtrent den nest nederste posten av zandro, så ser du på bildet hvordan jeg mente det. Du monterer altså vifte mellom kabinett og radiator, slik at radiatoren blir stående mer ut, ergo er ikke PCI plassene i veien. Det er heller ikke noe galt og skru gjennom radiator-finnene, skulle en tro. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Men det går an å ta ut de hdd-holderne, og jeg bruker ingen av de.. Nå skjønte jeg hva du mente! Den er ikke dum, absolutt ikke! Kan hende det går! Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...BSCAND&toc=3050 Når jeg tenker meg om er kanskje ikke dette kabinettet her et dumt valg? Kan ta ut harddisk-modulen i front og sette radiatoren der? Dytter luft utenfra og inn gjennom radiator! Eneste problemet blir vel da at tynt aluminium ikke demper støy spesielt godt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå