efikkan Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Dette ser jeg frem til. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Håper de kommer tissnok til at AMD bare hopper over ddr2. Det gjør de neppe siden Socket M2 og Socket S1 skal lanseres i løpet av 2006 og DDR3 neppe blir klar for masseproduksjon som systemminne før i 2007. (Det står 2006 i artikkelen, men det synes jeg høres vel optimistisk ut.) Da vil jeg heller håpe at FB-DIMM blir moden for desktop-markedet så raskt at både AMD og Intel hopper over DDR3. FB-DIMM er jo i første omgang tiltenkt arbeidstasjon- og stormaskin-markedet men vil klart bli attraktiv for desktopmarkedet også når prisen på brikkene kommer ned til fornuftige nivåer. Lenke til kommentar
Mr Anders Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Jeg er ikke så sikker på at FB-DIMM noen gang kommer til desktop markedet. Det blir som å introdusere en minnemodul som er dyrere enn DDR2, har høyere forsinkelse for desktop bruk og høyere effektforbruk. Ikke akkurat en vinn-vinn situasjon... For servere er FB-DIMM derimot serdeles velegnet da en her lett kan bruke Multithreading til å gjemme forsinkelsen samt at FB-DIMM faktisk får lavere forsinkelse enn DDRx ved svært høye båndbredder. Mest fordi en får høyere båndbredder å rutte med og dermed har lavere ulitisation men også fordi FB-DIMM håndterer høy utilisation bedre enn DDRx. Endret 21. februar 2005 av Mr Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå