Gå til innhold

trur jeg er smittet av herpes

ATi-Radeon

Anbefalte innlegg

Hei, en kompis satt og drakk av en tee-kopp så smaker jeg på tee'en hannes. Etter på tenker jeg på at han kanskje her herpes, siden han har noen sår til en side for munnen. Har jeg blitt smittet? :cry: Da jeg spurte han om han hadde herpes ble han sur siden folk sa før at han hadd herpes og han ble litt mobba for det :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke sånn at alle egentlig har herpes-bakterier i kroppen, men trenger å "aktivere" det på en eller annen måte for å bli påvirket/syk av det?

En slags utløserfunksjon for å gi kroppen en lærepenge kanskje.

"fyfy, hun skulle du ikke ha ligget med uten beskyttelse; haha, HERPES!!"

eller

"fyfy, han skulle du ikke ha tatt te fra; haha, HERPES!!"

Lenke til kommentar

Herpes simplex (munnsår herpes) kan faktisk overføres til genitalia ved oralsex så det gjelder å være forsiktig. Selv om herpes simplex er relativt harmløst (men plagsomt) er det ikke like morsomt med smitte nedentil.

Svært mange har munnsår herpes og det er egentlig ikke allverden å bekymre seg over men du kan f.eks merke det med små, bylleaktige bobler på leppene som etterhvert vil sprekke og bli til munnsår.

Det er uansett ikke noe å være flau over. Bare la være å kline, kysse og ha oralsex når du har utbrudd så går det stort sett helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...