Gå til innhold

Pris for å lage en website

Anbefalte innlegg

Hva vil det sånn helt omtrentlig koste å få laget en webløsning?

La oss si et firma ønsker en ca 25 sider for å presentere bedriften og produktene.

Litt bilder her og der, men intet fancy.

Sånn helt ca, hva vil disse typene webdesignerne ta for jobben:

-Et anerkjent stort reklamebyrå som Virtual Garden

-Et mindre kjent "byrå på hjørnet"

-En websnekrer som driver hjemme

Igjen, jeg vet det er umulig å komme med noen nøyaktige tall, men i hvilket prisleie snakker vi om?

Edit: Jeg skal ikke ha laget noen website nå, jeg bare lurer..

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La oss si et firma ønsker en ca 25 sider for å presentere bedriften og produktene.

Mitt inntrykk er at pris og kvalitet ikke alltid henger sammen - før jeg tok steget inn i kildekodenes verden kunne man lett lurt meg til å betale like mye for 25 dynamiske sider lagd på samme lest, som 25 "absolutte" sider. Siden du nevner produktsider vil jeg nok påstå at 15 produkter presentert på hver sin side igrunn er 1 (dynamisk) side. Lite vits i å betale for 14 x luft :cool:

Lenke til kommentar

Tenk så dyrt det hadde vært hvis folk betalte for serverside-koding på flere av sidene. "Takk skal du ha, mercedes på meg". Jeg er direkte imponert over hvor mye en webdesigner kan kreve av ett stakkars firma. Og det er tydeligvis bare i html. 25k for den siden er helt klart noe av det latterligste jeg har sett. Håper at folk en dag kan sette ihvertfall litt pris på komplette systemer med webadministrasjon og andre ting. Jeg blir kvalm av å se folk betale 25k for html-websider.

Lenke til kommentar

bedriften jeg jobber i nå tar 5000,- som startpris på sider.

Så kommer ting som cms, mailform, logodesign, osv i tilleg.

Skal man ikke ha NOE serside kan det hende man kan tvinge minsteprisen litt ned(finnes det noen sånne sider?)

kan fort bli dyrt. Kommer selvfølgelig også ann på kunden.

Man tar ikke 10 000,- for å lage en side for en KJEMPE kunde,

de tyner man litt :devil:

mens mindre kunder, som foreninger, kor osv er man snille med,

for de kjenner folk og sprer det glade budskap!

Men vil ikke si at antall sider, eller hvor mye stoff som skal inn har noe å si, går med på hvor avansert design, og hvor avanserte funksjoner de trenger, samt support. Superkorrekt kode får alle :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...