Gå til innhold

2 x 2.1 eller 1 x 5.1 høytalere?

Anbefalte innlegg

Høytalerene mine har nettopp tatt kvelden så jeg skal kjøpe meg nye!

Siden jeg liker god og fyldig bass så tenkte jeg på logitech (for tredje gang) og var nesten helt bestemt på å bestille Z-5500 5.1, men så tenkte jeg kanskje 2 stk Z-2200 2.1 hadde vært bedre i stedet da en da får 2 stk 120w subwoofere i stedet for 1 stk 188w.

Vil det bli såpass stor forskjell på bassen at det veier opp for den manglende senterhøytaleren, manglende kontroll, hurtiginstillinger og mye mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er poenget med to subber? kan se poenget i et 9.2 system, hvor du har høyre og venstre sub, men ikke i et jalla pc anlegg. har selv z-2300, og det er mer enn bra nok bass i det. vil du ha surround kan du ikke bruke to 2.1 sett alikevel, så da er z-5500 tingen.

Det går da fint ann å bruke 2 x 2.1 til surround (i alle fall 4.1), siden lydkortet har to utganger; front og rear... Da er det bare å koble til ene settet til front og andre til rear!

Lenke til kommentar
Det går da fint ann å bruke 2 x 2.1 til surround (i alle fall 4.1)

Joda, men det blir jo en halvjalla 4.05-løsning der du verken har surrounddekoder til bruk med digitalkabler (som vanligvis er eneste alternativ på DVD-spillere osv), senterhøyttaler eller egen subkanal. Hvis du skal ha surround ser jeg ikke vitsen med å gå for et amputert alternativ når man i stedet kan gå for 5.1.

Lenke til kommentar

har z-5500 selv. Jeg synes ikke du skal kjøpe z-5500, bassen er ikke noe bra i det hele tatt (overkill!!!) Alle sier at det rister i hele huset osv.. Men poenget er jo ikke at den skal buldre/riste så mye. Synes subben er en hel nedtur selv om den er stillbar.

Skal jeg ha noe nytt en gang kjøper jeg en recirver og et par bakhøytalere også kjøper jeg front høytalere etterhvert også eventuelt en subwoofer senere (dette anbefaler jeg deg å gjøre)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...