Skarphedin Olsen Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Har nettopp satt sammen et system fra scratch; får opp en feilmelding jeg ikke skjønner noen særlig av: PXE-E61:Media Test Failure, check cable PXE-MOF:Exiting Nvidia Boot Agent Boot Failure Oppsettet er: dfi lp-nF4-D 2xwd sata raptor 2x512 Geil ram Mist psu 500W Setter stor pris på noen forslag her, som f.eks. hvilken kabel... Edit: Jeg kommer altså ikke til bios engang - hvor jeg hadde tenkt meg for å enable raid før install av windows. Og jeg har forsøkt å restarte med bootdisk, men det samme kommer opp. Edit2: Jeg er av og til den skarpeste skjeen blant kniver og har nå kommet meg inn i bios Litt ukjent opplegg for en fjott bare. Om det løser seg eller ei gir jeg beskjed om; ser iallefall at hd`ene er gjenkjent. (Det kom aldri noen beskjed om å trykke del for setup osv, men funket likevel...) Endret 19. februar 2005 av Skarphedin Olsen Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har du satt inn pinnene på hardiskene inn riktig? Sto at det kunne være feilen her Hvis ikke så anbefaler jeg ett søk på google med søkeord: PXE-E61 Media Test Failure. Dukket opp masse artikler da! Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Ok, greia er at begge sata disker blir gjenkjent og funnet i bios, så også med cd-brenner og floppy; hvordan kan da noen av kablene være feil påsatt - om så skulle kunne være tilfelle? Hovedkortet kom med en disk med sata-drivere itillegg, disse kan man glatt legge inn under install av windowns. Men, jeg får jo ikke igang en install siden denne feilmeldingen kommer opp Maskinen er satt til å boote fra cd-rom før hd. Feil på selve kablene synes også å være utelukket siden alle enheter er å se i bios. Dette - skjønner jeg ikke. Edit: Fant en eldre tråd ved et googlesøk (opprinnelig forfatter hadde sletta topic og eget førsteinnlegg) i "annet om hardware". Ser ut til PXE-feilmeldingen tyder på at maskinen førsøker å boote fra nettverk eller noe, da fordi den ikke finner noen andre bootdevices. Var noen forslag i den tråden jeg kommer til å prøve meg på i morgen, for nå holder jeg å bukke under (og bikkja jeg passer på er forbannet fordi det har blitt natt-tur istedenfor kveldstur); kommer da til å liste opp hva jeg har forsøkt meg på osv. Godnatt Endret 19. februar 2005 av Skarphedin Olsen Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg kom plutselig på at jeg ikke hadde nevmt løsninga på dette - merkelig hva man kommer på tidlig på morran. Saken var den at i bios fantes det en option a`la boot from lan/netverk eller noe, og da ikke som first bootdevise, men noe annet som overkjørte den optionen. Og da jeg ikke hadde hadde vært i nærheten av å tenke på noe slikt, skjønte jeg ikke bæret av feilmeldinga ment å skulle vise dette. Dette tok meg faktisk mange timer å skjønne Lenke til kommentar
DeeXTeeR Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 hallo. Eg har akkurat kjøpt me oppgradering å fikk opp samme feilimeldingane som du fikk.. Men eg sjønte ikkje alt d som var på dinna topicen her.. så kan du forklare meg korleis eg skal gjer de får å få pc til. reknar med att du fikk til sia d var slutt hehe!håper på svar! Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei, Gå inn i BIOS'en og slå av valget "Boot from LAN/Network". Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
DeeXTeeR Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Eg finn ikkje ka kategori den ligg under ? ligg den under advances BIOS Features? eller noke anna ? Lenke til kommentar
Max_Magnus Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Hei, Gå inn i BIOS'en og slå av valget "Boot from LAN/Network". Mvh, Beej80 Tenkte jeg skulle bekrefte at dette virker til en nesten lik feil. Fikk opp samme feilmelding (PXE-E61), men Windows lastet og PCen virket som normalt. Slo av valget og endret rekkefølgen på oppstart slik at den ligger nederst. Nå er feilmeldingen borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå