Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PXE-E61 Media Test Failure; ingen boot?

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt sammen et system fra scratch; får opp en feilmelding jeg ikke skjønner noen særlig av:

PXE-E61:Media Test Failure, check cable

PXE-MOF:Exiting Nvidia Boot Agent

Boot Failure

Oppsettet er:

dfi lp-nF4-D

2xwd sata raptor

2x512 Geil ram

Mist psu 500W

Setter stor pris på noen forslag her, som f.eks. hvilken kabel...

:cry:

Edit: Jeg kommer altså ikke til bios engang - hvor jeg hadde tenkt meg for å enable raid før install av windows.

Og jeg har forsøkt å restarte med bootdisk, men det samme kommer opp.

Edit2: Jeg er av og til den skarpeste skjeen blant kniver og har nå kommet meg inn i bios :blush: Litt ukjent opplegg for en fjott bare. Om det løser seg eller ei gir jeg beskjed om; ser iallefall at hd`ene er gjenkjent. (Det kom aldri noen beskjed om å trykke del for setup osv, men funket likevel...)

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, greia er at begge sata disker blir gjenkjent og funnet i bios, så også med cd-brenner og floppy; hvordan kan da noen av kablene være feil påsatt - om så skulle kunne være tilfelle?

Hovedkortet kom med en disk med sata-drivere itillegg, disse kan man glatt legge inn under install av windowns. Men, jeg får jo ikke igang en install siden denne feilmeldingen kommer opp :hmm:

Maskinen er satt til å boote fra cd-rom før hd.

Feil på selve kablene synes også å være utelukket siden alle enheter er å se i bios.

Dette - skjønner jeg ikke.

Edit: Fant en eldre tråd ved et googlesøk (opprinnelig forfatter hadde sletta topic og eget førsteinnlegg) i "annet om hardware". Ser ut til PXE-feilmeldingen tyder på at maskinen førsøker å boote fra nettverk eller noe, da fordi den ikke finner noen andre bootdevices. Var noen forslag i den tråden jeg kommer til å prøve meg på i morgen, for nå holder jeg å bukke under (og bikkja jeg passer på er forbannet fordi det har blitt natt-tur istedenfor kveldstur); kommer da til å liste opp hva jeg har forsøkt meg på osv. Godnatt :mad:

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kom plutselig på at jeg ikke hadde nevmt løsninga på dette - merkelig hva man kommer på tidlig på morran. Saken var den at i bios fantes det en option a`la boot from lan/netverk eller noe, og da ikke som first bootdevise, men noe annet som overkjørte den optionen. Og da jeg ikke hadde hadde vært i nærheten av å tenke på noe slikt, skjønte jeg ikke bæret av feilmeldinga ment å skulle vise dette. Dette tok meg faktisk mange timer å skjønne :roll:

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

hallo. Eg har akkurat kjøpt me oppgradering å fikk opp samme feilimeldingane som du fikk.. Men eg sjønte ikkje alt d som var på dinna topicen her.. så kan du forklare meg korleis eg skal gjer de får å få pc til. reknar med att du fikk til sia d var slutt :p hehe!håper på svar!

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Hei,

Gå inn i BIOS'en og slå av valget "Boot from LAN/Network".

Mvh,

Beej80

Tenkte jeg skulle bekrefte at dette virker til en nesten lik feil.

Fikk opp samme feilmelding (PXE-E61), men Windows lastet og PCen virket som normalt. Slo av valget og endret rekkefølgen på oppstart slik at den ligger nederst. Nå er feilmeldingen borte. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...