Gå til innhold

Creative zen micro-hjelp

navido82

Anbefalte innlegg

Det gjelder creative zen micro sin programvare. Har aldri vært borti noe så møkk som dette.

Når jeg feks lagrer musikk på spilleren så blir det lagd undertitler/ og underkataloger når jeg skal velge musikken på spilleren. Jeg vil at hvis jeg skal overføre albumet Aerosmith så skal det under Album være Aerosmith og inni der være de filene jeg har overført.

Hvordan fikser jeg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør du i "Creative MediaSource Organizer" lett som bare det... Når jeg først overførte filene mineca 1000 mp3 låter sleit jeg skikkelig jeg også.. fant ikke en dritt... De fleste låtene var nedlastet og når du "ripper" en CD til mp3 låt lagrer du album genre artist bla bla men mange forveksler disse og da sliter du jeg osv.. men ta album for album og bytt til ønskelig artist genre album da skal det fungere..

gl

Lenke til kommentar
Det gjør du i "Creative MediaSource Organizer" lett som bare det... Når jeg først overførte filene mineca 1000 mp3 låter sleit jeg skikkelig jeg også.. fant ikke en dritt... De fleste låtene var nedlastet og når du "ripper" en CD til mp3 låt lagrer du album genre artist bla bla men mange forveksler disse og da sliter du jeg osv.. men ta album for album og bytt til ønskelig artist genre album da skal det fungere..

gl

Hei...har brukt mediasource organizer..blir bare mer og mer forvirret...

jeg vil ha det enkelt..kopiere over en mappe som heter "Nsync" så vil jeg i Album ha Nsync. Ikke noe genre eller artist eller uknown shit.

så irriterende at de skal lage det slik.

Kan du eller noen andre gi en god beskrivelse av hvordan jeg gjør det slik jeg vil ha det?

takk

Lenke til kommentar

Zen Micro sorterer etter tagger, ikke filnavn og bane. Sørg for at filene har artist-, album- og titteltag i orden så går resten av seg selv. Hvis du vil ha sanger med ulike artister i samme underkatalog må du gi alle filene samme artist-tag, feks. "Various Artists", og heller angi artistnavnet i filnavnet.

Lenke til kommentar
Sørg for at filene har artist-, album- og titteltag i orden så går resten av seg selv.

Ja hvordan gjør jeg det da?

har et sånnt bilde:

http://img.monsternet.org/crzenmicro/mediasource.png

Flytta nylig backstreet boys sitt album drag--and drop metoden og det ble lagd flere albumer som millenium, backstreet back osv.

Noe så jævla tull. hvordan gjør jeg det på min måte?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du må redigere id3-taggene til mp3-filene dine, som andre folk her sier. Om du kaller filene dine for "Backstreet Boys - sang.mp3" er det ikke sikkert at den heter det på ID3-språket. Du må se på file info på ditt favoritt-avspillingsprog på pc'n og se hva sangen heter der. Der er den sikkert angitt med gruppe, artist, tittel ++. Rette ID3-tagger er alfa omega når det brukes rett. Har begynt å oppdatere mine når jeg kommer over noe som ikke stemmer. Det tar litt tid, men er verdt det når du sitter på bussen og ikke finner sangen du vil høre på bare fordi den har et helt crappy annet navn. Try and u will c!

Lenke til kommentar
Sørg for at filene har artist-, album- og titteltag i orden så går resten av seg selv.

Ja hvordan gjør jeg det da?

har et sånnt bilde:

http://img.monsternet.org/crzenmicro/mediasource.png

Flytta nylig backstreet boys sitt album drag--and drop metoden og det ble lagd flere albumer som millenium, backstreet back osv.

Noe så jævla tull. hvordan gjør jeg det på min måte?

Du har kjøpt et produkt som er bygd opp med ID3-tagger. Deal with it. Det fungerer slik det er designet.

Du må altså tagge alle sangene dine. Hvis du åpner dem i et program som tar hensyn til både filnavn og til tagging, så går det ganske greit. I WIndows Media Player så kan du sette tagger på hele bolker av musikk, f.eks. merk av 20 låter fra samme album og tagg dem med riktig albumnavn. Det er først når du kommer til låtnavn at du trenger å differensiere. Hvis du ikke vil merke dem med det originale albumnavnet, så merker du alle NSync-filene med Album = NSync og Artist = NSync.

Kirikiri

PS: Bildet ditt fungerer ikke heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...