Gå til innhold

Katt i et tre.


dan1el

Anbefalte innlegg

Flott at dere lager en egen tråd for katte bilder! Så slipper vi som hater katte bilder å støte på dem andre steder :p

 

"Fiiin pus" "Åååå så søøøøt katt" etc.

 

Katter er vel et av det vanligste motivene blant nybegynnere.Det første folk gjør etter at dem har pakket opp kameraet sitt er å ta bilde av katten sin eller nabokatten.

 

Ikke noe vondt ment! Men av 100 katte bilder har jeg sett er det toppen 2 eller 3 bilder som har skilt seg ut ;)

Endret av prolixin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Litt mer info. ang. bildet kunne vært fint (lukkertid, blender, ISO osv.)

Du finner det jo ut i Photoshop som jeg regner med at du har :D

Photoshop CS: File--->File info (Alt+Ctrl+I)

Photoshop elements: Er vell samme prosedyre :)

 

Når noen tar fine bilder er det alltid lurt å vite litt bakgrunnsinfo. :thumbup:

Lenke til kommentar
Dere liker det fordi katter er kvalmende søte dyr, eller fordi det er et bra bilde?

Tja, katten har jo ikke så "søt pose" på dette bildet. og... vel les kritikke n eg kommer med :p

(katter er både søte og ond, devil in disguise ;))

 

dan1el: Stilig og orginalt! :)

Dessuten så har du fått katten i god fokus og bakgrunnen ut av fokus, og hodet er sånn noelunde i det gylne snitt. Hvis du tar litt vekk av venstre side av bilde så tror eg det blir ennda bedre. Vinkelen gjør også at bildet blir spennende.

 

Bra saker! :thumbup:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Du finner også mye av den samme informasjonen ved å høyreklikke på bildet i WinXP og trykke på "egenskaper". Om jeg ikke tar helt feil, finner du mye nyttige tekniske detaljer under den andre arkfanen.

Nope der finner man ingenting. EXIF informasjonen på bilder er skadet, finner ingen informasjon. Sikkert pga. at han har redigert/komprimert bildet og "skadet" EXIF informasjonen.
Lenke til kommentar
Du finner også mye av den samme informasjonen ved å høyreklikke på bildet i WinXP og trykke på "egenskaper". Om jeg ikke tar helt feil, finner du mye nyttige tekniske detaljer under den andre arkfanen.

Nope der finner man ingenting. EXIF informasjonen på bilder er skadet, finner ingen informasjon. Sikkert pga. at han har redigert/komprimert bildet og "skadet" EXIF informasjonen.

"Ferske" bilder fra kamera, dvs. uredigerte bilder, pleier å gi informasjon i vinduet. Jeg er kjent med at du ikke får vite info om bilder som har vært innom redigeringsprogrammer osv.

Lenke til kommentar
"Ferske" bilder fra kamera, dvs. uredigerte bilder, pleier å gi informasjon i vinduet. Jeg er kjent med at du ikke får vite info om bilder som har vært innom redigeringsprogrammer osv.
Mitt Sony DSC-V1 har aldri gitt informasjon i vinduet, avhenger sikkert av kameramodell m.m.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...