Gå til innhold

Oppgradering: Minne, 3dkort (og kanskje noe mer?)

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg syns pc'n min begynner å gå litt treigt for tiden så jeg har tenkt å oppgradere den litt. :) Jeg kommer nok til å spille en god del nyere spill, ganske mye (på tg værtfall). Så en oppgradering for noen få tusen vil nok være fint.

Pc'n min nå:

Asus P4S8X

Maxtor 80GB 7200RPM 8MB cache

P4 2.4 @ 2.7 Ghz

MSI GF4 Ti4800SE 128 MB

DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5

Chieftec 350W PSU

Jeg har tenkt å gå til innkjøp av et Gainward 6600GT, en 512MB PC3200 minnebrikke og litt kjølepasta (å kanskje en vga kjøler?).

Så da lurer jeg på hva dere syns om dette før jeg bestiller det. Og finnes det en fin kjøler til skjermkortet som er verdt pengene?

Men så kom jeg til å tenke på at det ble kanskje litt lite med den PSU'n jeg har, så bør jeg kjøpe en PSU også?

Hva syns dere?

Takker for svar. :w00t:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
psu'n skal nok holde greit.

ellers ser det greit ut det der ja. tror det er enfordel og kjøpe lik rambrikke som du allerede har, men ikke 100% sikker på om det har så mye og si..

Jeg får vel se hvordan det funker med den psu'n jeg har nå. :)

PC3200 minne koster 30,- mindre enn PC2700. Var derfor jeg tenkte å kjøpe den, og så blir jo den bare klokket ned. Så det skal nok ikke ha noe å si.

Men jeg har lyst til å overklokke litt, så bør jeg da kjøpe en ny vifte til skjermkortet eller holder den som sitter på orginalt?

Hadde kanskje vært lurt å fått klokket prosessoren litt mer også. Jeg kan få den opp til 2.7 ca. siden jeg bare har en boxed vifte, kan heller ikke noe særlig om overklokking så det kan nok også være en grunn.

Men vil det bli noe forskjell med en ny vifte? Har også bare et vanlig Chieftec midi kabinett med to 80mm Enermax vifter, så det er kanskje litt varmt også....

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...