Lucas Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Vi sitter her, rundt 50-60stk. og har NULL nettverk fordi servern vi brukte ifjor, fikk passord som ingen husker, software, Windows Server 2003 eller noe slikt, vi får ikke passordet fjernet via BIOS, vi har også prøvd å "hacke" ved hjelp av en cd-plate som skal fjerne passordet ! :S HVIS NOE AV DET JEG SPØR OM BRYTER RETTNINGSLINJENE, SÅ KAN MODERATOR TA KONTAKT VIA TLF for å få bekreftet dette !! (PM først) Hvis dere kan hjelpe oss, vær så snill og gjør det !! (formatering er utelukket så langt ! ) beklager dårlig formatering, men er stresset !! Endret 18. februar 2005 av Lucas Lenke til kommentar
slettet Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Viss du forklarer litt meir detaljert så er det nok større sjangs for at nokon hjelper deg.. No risikerer du at topic blir steng pga. suspet innhald.. Kva server? (DHCP, FTP eller anna?) Kvifor er dere uten nett når de ikkje har passordet på den? Er det BIOS eller OS passord som er "lost"? Blir den berre brukt ei gong i året? (merkeleg opplegg isåfall..) Kvifor i det heiletatt bruke passord når den er i bruk ei gong i året, og står avslått resten av det..? Litt merkeleg situasjon, syns eg... Lenke til kommentar
gather Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 det at det ikke virket med en bootcd er på meg litt merkelig har hørt flere sier at det skal være noe på en cd som heter ultimate boot cd som gjør at man kan fikse det http://www.ultimatebootcd.com/ der finner du den.. for meg høres den enkleste og raskeste løsningen ut til å være formattering ;D Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Fordi dette LANet arrangeres 1 gang iåret og er lagret inne på ett kott når den ikke er i bruk, LANet arrangeres 1 gang i året av Bjerkvik Ungdomsklubb hvor jeg er crew, Det som er at vi ikke kommer oss inn på selve PCen som er servern ettersom noen satte passord på den, og når jeg sier jeg kan bekfrefte dette over tlf. så er det unødvendig og komme med de spekulasjonene egentlig... og skrev jeg ikke at jeg var stresset ? folk roper overalt fordi nettverket ikke funket :S men vi har funnet en løsning akkurat nå...og går dermed utenom servern for å dele internett linja som skulle deles ved hjelp av servern.. Takk for linken btw. ! Lenke til kommentar
slettet Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Er det BIOS-passord som er satt? Isåfall opner du maskina, tar ut batteriet, lar det være ute eit lite minutt, setter det på plass igjen, og starter opp.. Er det OS-passord klarer du nok knekke det ved hjelp av ein boot-cd av eit eller anna slag... Grunnen til at eg er skeptisk er at eg jobber på ein skule der omlag 300 elever ønsker å vite korleis ein knekker passordet på serverene "mine"... Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 joda forstår noen blir skeptiske ja, det er selve OS pass vi har glemt, vi fikk ikke fjernet fra BIOS og BOOT cden gjorde ikke jobben men vi skal forsette å prøve nå som LANet er slutt Lenke til kommentar
skfigved Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) For å fjerne/endre passord er det stort sett bare 2 ting du kan gjøre 1. Formatere 2. Bruke Winternals ERD Commander 2000/2003/2005 Sistnevnte er laget for å kunne resette passord som er glemt Selvfølgelig trenger du bare gjøre en av disse tingene Endret 21. februar 2005 av skfigved Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå