fatalicus Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 vel.. satt her en dag og surfet på nettet.. når plutselig maskinen frøys.. jeg trodde det var explorer.exe som fucka seg som vanlig.. men ble mistenksom når oppgavebehandlinga ikke ville komme opp.. så plutselig hørte jeg et høyt klikk fra pc'en og den restarta seg selv! og når den skjørte diagnose på dos fikk jeg besked om at "primary master hard disc S.M.A.R.T. status bad. immideatly back-up your data and replace the hard disc" jeg prøvde å få den til å boot xp pro, men den låste seg på boot screenen.. fikk en kompis til å se på den(han har mega peil på pc..) og han klarte å få opp dos.. sjekket dir på hdd'en og kunne se alle mapper men hadde ikke tilgang til alle, og de jeg hadde tilgang til arbeidet den saaaaaaaakte på.. prøvde å kopiere alle filer over på en ekstern hdd, men ingen sukses.. fikk startet scan disc og fikk feilmeldinger på alle filer og mapper på disken.. så.. er det noen andre som har hat dette problemet? er det mulighet for å få tilbake det tapte på disken (har 90GB med skole oppgaver, jobb dokumenter og div. filer til serveren min.. og tror ikke jeg har råd til å sende disken til ibas..) ps. pc'en er en HP pc (hold kjeft! jeg vet det er noe dritt, men det var ikke jeg som kjøpte den.. er egentlig faren min sin..) og den ble kjøpt for 1år og 4 måneder siden.. hdd er har 3 års garanti, men HP nekter å se på disken siden den er over 1 år gammel.. du kan tro de skal få seg en smell senere.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Trur IBAS er det tryggeste om du har råd. Det var dette her med backup da. Det er ALTID kjekt og ha, men ingen har det. Det er litt merklig. Du kan jo sette hd'n inni ein anna pc og sjå om du får ut noke da. Harddisker har 5 års reklamasjonstid, det sa i allefall forbrukerrådet til meg. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Prøv å se om noe dukker opp i Restorer2000 http://www.bitmart.net/download.shtml Lenke til kommentar
slettet Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Har sjølv vært ute for lignande situasjon. Hadde ein 40GB WDC-disk, som eg ikkje fekk henta info ut frå.. Satte den inn som slave i maskina til ein bekjent av meg, men fekk ikkje ut noko. Men etter nokre dagar prøvde eg igjen, og fekk då henta ut mesteparten av dataen på disken.. Aner ikkje kvifor, men for min del hjalp det å la disken ligge død nokre dagar før eg prøvde igjen. Trur ikkje du bør begynner å bruke disken igjen etterpå; sjølv om den tilsynelatande fungerer fin-fint etter ei formatering... Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Prøv med 'Ultimate boot cd' eller 'Hirens boot cd', så kjører du diagnose program og ser om det er mulighet for å reparere eventuelle feil. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 takk for forslagene! skal test de så fort jeg har tid! Lenke til kommentar
Mosy Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Vel, hadde samme problemet selv, hadde 3 disker på tilsammen 480GB som sa takk for seg, de var fulle alle sammen ... Men hva gjorde jeg? Jo, jeg hadde allerede (før datan kræsja) bestilt en ny 300GB s-ata disk. Så jeg instalerte windows XP på den, og den fant alle diskene, og alt var bra:). Bortsett fra gamle system-disken som hadde blitt formatert:S. Så jeg må finne et recoveryprogram;). Oh well, største problemet mitt nå er vel at den nye disken bare viser seg som 131GB, yay, go windoze . edit: Før jeg instalerte windows på den nye disken, kjørte jeg en live CD med linux og den fant alt sammen den også, kanskje et tips, jaffal billigere en ny disk;). Så får du hvertfall en status-rapport. Endret 19. februar 2005 av Mosy Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 mosy: ta å legg inn SP2 på XP din så regner jeg med at disken viser riktig størrelse ganske fort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå